درآمد ۲۷۸ میلیارد ریالی در گمرک خوی محقق شد

ارومیه- ایرنا- رییس گمرک خوی گفت: طی ۹ ماه امسال، ۲۷۷ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال درآمد تحقق یافته که البته این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۷ میلیارد ریال بود.

حجت چاوشی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:البته میزان درآمد این گمرک در آذرماه امسال به نزدیک ۳۷ میلیارد ریال رسید که سه میلیارد ریال بیشتر از آذرماه سال گذشته بود.

وی به میزان واردات انجام شده از گمرک خوی اشاره کرد و ادامه داد: طی ۹ ماه نخست سال جاری، ۱۵ هزار و ۲۸۱ تن کالا با ۳۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته، از گمرک خوی وارد شده است.

رییس گمرک خوی در خصوص اقلام وارداتی از این گمرک اظهار کرد: قطعات و ماشین آلات صنعتی، موادشیمیایی، کاغذ، لوازم آسانسور، شیلنگ، چوب، آهن و محصولات فلزی، پارچه، موتور گیربکس عمده این کالاها هستند.

چاوشی اضافه کرد: در این مدت ۳۱ هزار و ۳۳۵ تن کالا از گمرک خوی صادر شده که در این خصوص، شاهد افزایش ۶۴ درصدی میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

وی کشورهای عراق و ترکیه را مقصد اصلی صادرات از گمرک خوی اعلام کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی از این استان به کشورهای خارجی طی سال جاری شامل ایزوگام، تخم کدو آجیلی و بیسکویت بوده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی دارد؛ این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز، دروازه ایران به اروپا بوده و مرز رسمی کشورمان با ترکیه تنها در این استان وجود دارد.

شهرستان خوی دارای ۲ گمرک خوی و رازی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha