ترسیم تابلو «در رثای سیمرغ تجلی» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

تهران- ایرنا- عضو شورای سیاست گذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی و ایرانی استاد فرشچیان گفت: تابلو نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» با محوریت نگارگری سیمای شهید سردار سلیمانی به مناسبت سالگرد شهادت ایشان در پنج روز ترسیم می‌شود.

حبیب الله صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری صبا و موزه هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کارگاه نقاشی‌ با عنوان «در رثای سیمرغ تجلی» برپا می‌کند.

وی گفت: شهید سردار سلیمانی به عنوان یک انسان فداکار که از ارزش های انقلاب دفاع می کرد، نقش بسیار بزرگی در حوزه دفاع مقدس و در مقابله با اشرار، طالبان و تمام گروه های تکفیری که در مقابل انقلاب قرار گرفته بودند، داشت.

صادقی با بیان اینکه پس از شهادت وی دو پروژه مجسمه سازی انجام شد، اظهار داشت: با همکاری فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری صبا مقرر شد تا یک کارگاه عملی پنج روزه در حوزه گرافیک برای طراحی و اجرای تابلوی نقاشی سردار سلیمانی برگزار شده و سیمای این شهید بزرگوار ترسیم شود.

این استاد دانشگاه فرشچیان اظهار داشت: دانشجویان از دانشگاه های فرشچیان، تهران، شاهد و تربیت مدرس در این کارگاه عملی حضور پیدا می کنند. همچنین این تابلو در ابعاد ۱۰۰ مترمربع است که در فرهنگستان هنر توسط بنده اجرا می شود و تا رنگ گذاری به مدت پنج روز (۱۹ دی ماه) به طول می انجامد. 

صادقی با بیان اینکه رونمایی از این تابلو در دهه فجر انجام خواهد شد، گفت: رونمایی از این تابلو در حسینیه مقام معظم رهبری انجام می شود و پس از آن به دفتر حفظ نشر و آثار و موزه امام خمینی (ره) اهدا خواهد شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در خصوص شهادت سردار سلیمانی و دکتر فخری زاده جامعه جهانی سکوت کرده و نیاز است که ما خودمان شخصیت های ملی را به دنیا معرفی کنیم و به گونه ای ادای دین انجام دهیم. انجام این پروژه به سفارش هیچ نهاد دولتی انجام نشده و تنها در راستای انجام وظیفه در مقابل رشادت های سردار بزرگ کشور انجام می شود.

سپهبد سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و "ابومهدی المهندس" جانشین سابق سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی ماه سال گذشته به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha