خاوازی: نگرانی بابت صادرات سیب درختی وجود ندارد

ارومیه- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع صادرات سیب درختی در دست پیگیری است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

کاظم خاوازی روز سه شنبه در بازدید از موسسه دانش بنیان کشت بافت تولید کننده نمونه ملی نهال کشت بافت رویشی در ارومیه افزود: استاندار و نمایندگان آذربایجان غربی به صورت جدی پیگیر مسایل مرتب با بخش کشاورزی و به ویژه سیب درختی در استان هستند و ما نیز آن را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه‌ها مهمترین رکن موضوع صادرات است، گفت: با همبستگی و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرکات و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی مشکلات و مسایل موجود در این زمینه رفع خواهد شد. 

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: از روز گذشته جلسات و دیدار های متعددی با کشاورزان و صادرکنندگان استانی برگزار شده و طبق بررسی ها مشکلات غیر قابل حل نیستند.

وی با اشاره به سرمایه گذار ی ۱۰ میلیون دلاری در ارومیه در بخش کشاورزی بیان کرد: این امر تاثیر مهمی  در صادرات استان خواهد داشت.

بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش از برنامه صبح امروز دوشنبه وزیر جهاد کشاورزی بود.

به گزارش ایرنا در جریان سفر ۲ روزه "کاظم خاوازی" وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به آذربایجان غربی، همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۴۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می‌شود.

این طرح ها ۱۲۳ طرح در بخش آب و خاک، چهار طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۸ طرح تحقیقاتی، سه طرح در زیربخش تولیدات گیاهی و همچنین یک طرح شیلاتی را شامل می شود که با بهره ‌برداری از آنها برای ۵۰۸ نفر در سراسر استان به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha