۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84174466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ میلیمتر کسری بارش دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شکل‌گیری خشکسالی در این استان طی ۱۲ سال اخیر گفت: این خشکسالی متوالی استان را با کمبود ۷۰۰ میلیمتر بارش مواجه کرده است.

مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین نرمال بارش‌های استان در هر سال آبی ۵۸۰ میلیمتر است که با این روند بارشی‌ کسری ۷۰۰ میلیمتری جبران نمی‌شود.

وی با اشاره به روزهای بدون بارش دی‌ماه در این استان، اظهار داشت: روند خشکسالی ۱۲ سال اخیر همچنان این استان را تهدید می‌کند و از آنجا که بارش‌های سال آبی جاری بیش از میانگین بلندمدت نخواهد بود کسری بارش‌ها در استان جبران نخواهد نشد.

چراغپور تصریح کرد: به سبب تغییر اقلیم و گرم‌تر شدن هوا به ویژه در منطقه زاگرس بارش‌های زمستان سال آبی استان در حد نرمال و کمتر از آن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش هشت درصدی بارش‌های این استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: این روند کاهشی در دی ماه تداوم خواهد داشت اما پیش‌بینی می‌شود در بهمن بارش‌های موثری را در پیش داشته باشیم.

چراغپور در خصوص تغییرات دمای استان نیز اظهار داشت: میانگین دمای پاییز امسال استان یک درجه افزایش داشته اما در فصل زمستان دما در روند طبیعی خود قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha