آبرسانی به ۲۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان امسال

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال ۲۰ روستای استان با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

حسین امامی روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال و شبکه آب سه روستای شهرستان درمیان که با مشارکت سپاه پاسداران انجام می‌شود، افزود: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر با تکمیل و بهره‌برداری از آبرسانی به ۲۰ روستا تا پایان امسال به شبکه آب بهداشتی دسترسی پیدا می‌کنند. 

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای پرجمعیت استان با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: عملیات اجرایی خط انتقال و شبکه آبرسانی سه روستای شهرستان درمیان با مشارکت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.

وی گفت: برای آبرسانی به روستاهای خیرآباد، کلاته گاویج و کلاته بلوچ شهرستان مرزی درمیان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امامی طول خط انتقال و آبرسانی به این روستاها را ۱۴.۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این روستاها با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند که با بهره‌برداری از این پروژه از چرخه آبرسانی خارج خواهند شد.

وی بیان کرد: این پروژه برای بهره‌مندی ۸۷۷ نفر از اهالی سه روستای شهرستان درمیان از آب شرب سالم و بهداشتی اجرایی می‌شود که با افتتاح آن بخشی از مشکل کمبود آب در این منطقه رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ روستای شهرستان درمیان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که ۵۱ روستا به صورت دائم و مابقی فصلی هستند.

وی گفت: تابستان گذشته ۸۰۰ سرویس آبرسانی سیار به این روستاها انجام شد که اکنون به ۵۰۰ سرویس کاهش یافته است.

امامی افزود: برای رفع مشکل آب شرب در مناطق روستایی شهرستان درمیان تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علوی و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد شده که اجرای خط انتقال آب به برخی روستاها از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی در این آیین که با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه اهل تشیع، امام جمعه اهل تسنن و فرمانده سپاه شهرستان درمیان برگزار شد، از مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم تشکر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha