مکتب سردار سلیمانی؛ جذب حداکثری است

قم ـ ایرنا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: سردار سلیمانی به معنای دقیق کلمه معتقد به جذب حداکثری بود و تمام ابعاد شخصیتی ایشان از جمله نوع سلوک ایشان با جناح‌های سیاسی، رویکردهای گوناگون در منطقه و افراد به ظاهر غیرمتدین نیازمند تامل، بررسی و درس‌آموزی دارد.

به گزارش عصر سه شنبه حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در جلسه شورای مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به موضوع سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد: با توجه به فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با توجه به تعبیر رهبر معظم انقلاب که از کلمه «مکتب سلیمانی» استفاده کردند، می‌توان فهمید که افراد بزرگ، شخصیتی اسوه و ستودنی دارند.

وی گفت: «مکتب سلیمانی» یعنی شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی دارای ابعاد مختلفی است که شاید متضاد باشند، اما در باطن مکمل هم دیگر هستند، همان طور که امیرالمومنان(ع) جامع اضداد بودند و قرآن کریم نیز در آیه ۲۹ سوره فتح «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» به آن اشاره کرده است؛ در ظاهر شدت در رفتار و رحم، با هم در تضاد هستند، ولی در باطن مکمل یکدیگر خواهند بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در عین اینکه شخصیتی سراسر ولایی داشت و تمام زندگی او را تقید به دین و ولایت فقیه پر کرده بود، اما همچنان از همه ظرفیت‌های داخل نظام بهره می برد، به معنای دقیق کلمه معتقد به جذب حداکثری بود؛ تمام ابعاد ایشان از جمله نوع سلوک ایشان با جناح های سیاسی، رویکردهای مختلف در منطقه، افراد به ظاهر غیرمتدین نیازمند تامل و بررسی و درس آموزی دارد.   

در این جلسه از «ویژه نامه شهادت سردار سلیمانی» که توسط پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (بلاغ) تهیه شده است، رونمایی شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد (پایتخت عراق)، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند؛ این حمله با نظارت و دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha