خانواده شهید المهندس: با این عزم حسینی، آمریکا را متوقف می کنیم

بغداد – ایرنا- خانواده شهید «حاج ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در پیامی به مردم عراق از برگزاری باشکوه و گسترده مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد فرماندهان شهید المهندس و سلیمانی تقدیر و خطاب به آنها تاکید کردند که با این عزم حسینی، آمریکا را متوقف خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، خانواده شهید «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در این پیام از ملت عراق به خاطر حماسه های آنها در مقابله با رژیم صدام و سپس اشغالگران آمریکایی و آزادسازی سرزمین عراق از لوث تکفیری ها و بعثی ها و داعشی ها تشکر کردند.

در این پیام همچنین آمده است: از صمیم قلب به شما بخاطر تبلور و تجلی این وفاداری بزرگ به جانفشانی های شهید عزیز ابومهدی المهندس و عزیزان مظلومش در الحشد الشعبی و برادرش شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان محبوبش درود می ‌فرستیم.

این پیام افزود: شما ندای حسین (ع) در روز عاشورا را لبیک می ‌گویید و روزهای خداوند را به یاد می ‌آورید و کوه سربلندی هستید که تیشه‌ در آن اثری ندارد.

خانواده شهید المهندس در پایان پیام خود خطاب به ملت عراق آورده است: ما به نشانه احترام و تکریم به مواضع شرافتمندانه شما که تاج و تخت استبداد را به لرزه درآورد، به پا می خیزیم و با شما به سمت هدف والا گام برمی داریم و ایمانی راسخ داریم؛ همانطور که پدر الحشد الشعبی و فرمانده اش شهید ابومهدی المهندس گفت که ما با این عزم حسینی، آمریکا و دنباله‌ روهای آن را متوقف خواهیم کرد. آنها این امر را خیلی دور تصور می کنند اما ما آن را نزدیک می‌ بینیم.

شهرها و مناطق مختلف عراق از دو هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن بوده است.

مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال بوده است.

همچنین  میدان التحریر در قلب بغداد و خیابان های اطراف آن روز یکشنبه شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در نخستین سالروز گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha