۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84175435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ میلیارد ریال کمک به حساب ایتام بوکانی پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان با اشاره به افزایش ۲۵۰ نفری تعداد ایتام در این شهرستان گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال کمک به حساب ایتام بوکانی پرداخت شده که ۸۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

سعدی خزمه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، افزود: این افراد شامل فرزندان بدسرپرست، سرپرست مجهول الهویه و سرپرست مریض صعب العلاج هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد بوکان ۴۵ درصد آن را ایتام و ۵۵ درصد دیگر آن را فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان بیان کرد: هزار و ۹۰۰ حامی نیک اندیش حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین را در این شهرستان برعهده دارند که هزار و ۲۰۰ نفر آن را حامی بومی و مابقی را غیر بومی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های هر کارمند یک حامی و حامی‌یابی از طریق حامیان موجود در قالب طرح "سفیران ایتام" از برنامه‌های کمیته امداد برای جذب و تثبیت حامیان است.

خزمه همچنین از اهدای ۲۲۵ وسیله و اقلام خانگی در بوکان طی سال جاری به خانواده‌های نیازمند اظهار داشت: این اقلام شامل آبگرمکن، اجاق گاز، جاروبرقی و چند دستگاه یخچال به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

وی از اهدای ۶ سری جهیزیه کامل به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال به نوعروسان تحت پوشش این نهاد خبر داد و افزود:  هدف از اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد، ترویج ازدواج آسان و کمک به ازدواج فرزندان خانواده‌های نیازمند و مددجویان است که این مهم تا کنون با همکاری و مساعدت خیرّین نیک‌اندیش محقق شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۷ نوعروس تحت پوشش این نهاد جهیزیه دریافت کردند که ارزش ریالی آن سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

۱۶۰ طرح اشتغالزایی در بوکان ایجاد شده است

خزمه گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در ۹ ماه سال جاری ۱۶۰ طرح اشتغالزایی از طریق منابع بانکی کم بهره در شهر و روستا با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال انجام داده است.

وی با بیان اینکه برای با این اعتبار برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاده شده است، اضافه کرد: در این راستا برای  رفع نیاز ضروری نیازمندان مثل وام کارگشایی و ودیعه مسکن  ۳۸ میلیون ریال کمک پرداخت شده است .

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان افزود: ۱۰۰ خانوار از طریق وام خود اشتغالی و سایر منابع درآمدی توانمند و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.

وی گفت: در ۹ ماه سال جاری نیز هفت هزارو ۸۰۰ سبد خانوار از منابع دولتی و خیران تهیه شده که برای تهیه منابع آن ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

در بوکان ۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی و دومین شهر مهاجر پذیر کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha