بخش خصوصی خواهان معافیت سهم کارفرمایان در لیست بیمه است

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های ناشی از آن بر بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی از دولت درخواست دارد تا معافیت سهم ۲۳ درصدی کارفرمایان در لیست سازمان بیمه تامین اجتماعی لحاظ شود.

آیت‌الله احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: معافیت سهم ۲۳ درصدی کارفرمایان در لیست سازمان بیمه تامین اجتماعی از اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا برای تمامی صنوف آسیب‌دیده لحاظ و منابع آن از محل ردیف‌های اعتباری دولتی تامین و یا امهال سه ساله برای کارفرمایان در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، بخش خصوصی به‌ویژه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و اصناف مختلف چشم‌انتظار یاری دولت هستند.

احمدی به بی‌اطلاعی برخی اصناف و اتحادیه‌ها از تخصیص تسهیلات کرونایی به این حوزه اشاره و تصریح کرد: برای بهره‌مندی این قشر از فرصت ایجاد شده کنونی، پیشنهاد می‌شود دسترسی لازم برای ثبت اطلاعات اصناف و اتحادیه‌ها ایجاد شود.

وی یادآور شد: نداشتن گردش مالی، سررسید چک‌ها، تعطیلی یا راکد بودن بازار از مهم‌ترین مشکلات فعالان زیرمجموعه اصناف و اتحادیه‌ها به‌شمار می‌رود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌همین منظور به‌نظر می‌رسد ادامه پرداخت تسهیلات کرونایی تا پایان سال‌جاری بتواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

وی گفت: مسوولان دولتی می‌توانند با بخشش هزینه‌های حامل‌های انرژی شامل آب، برق و گاز در طول مدت تعطیلی واحدهای تولیدی در دوران شیوع ویروس کرونا نسبت به حمایت از بخش خصوصی اقدام کنند.

احمدی، اقتصاد چهارمحال و بختیاری را مبتنی بر کشاورزی، صنعت و خدمات اعلام و تاکید کرد: ضمانت اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات مربوط به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تسریع روند توسعه‌ای استان نقش مستقیم دارد.

وی با اشاره به خشک‌سالی‌های ۱۲ سال اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت بخش کشاورزی به‌ علت مشکل در تامین و کمبود جدی منابع آب، کشت‌های سنتی و سختی کار، رشد چندانی نداشته و بیشترین اشتغال‌های جدید در این حوزه به خدمات کشاورزی مرتبط است.

احمدی تصریح کرد: همچنین سهم بخش صنعت به‌ علت رکود صنایع وابسته بالادستی و پایین‌دستی در حال کاهش و جایگزینی با خدمات است.

وی یادآور شد: سهم کشاورزی از اشتغال چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد، سهم اشتغال صنعت ۴۰ درصد و سهم خدمات ۴۲ درصد است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متاسفانه هر ساله از سهم کشاورزی و صنعت در اشتغال کاسته و به سهم بخش خدمات افزوده می‌شود.

وی گفت:ضرورت دارد تا با افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی نسبت به جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها، بازگشت مهاجران قبلی از شهرها به روستاها، رونق روستاها و بهبود وضعیت معیشت خانوارهای روستایی اقدام شود.

احمدی تاکید کرد: رتبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری در سطح ملی ۲۸ بود که با تلاش‌های انجام شده مجموعه دولت و بخش خصوصی این جایگاه به‌تازگی با ۱۸ رتبه رشد به رده ۱۰ ملی ارتقاء یافته است.

وی افزود: این رتبه مطابق ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای استانی مبتنی بر آخرین نسخه دستورالعمل ارزیابی و نتایج رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور ارتقاء یافت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در همین راستا و به‌منظور ارتقاء و بهبود عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، نقاط قوت و ضعف در شاخص‌های شناسایی شده به‌صورت اختصاصی از وضعیت پایش این استان شناسایی شد.

وی یادآور شد: تحقق اهداف قانونی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با هدف کمک به بهبود محیط کسب و کار در سطح ملی و استانی جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شورا در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شد بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha