تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد بزرگداشت دهه فجر هستیم

تهران- ایرنا- قائم مقام شورای هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: باوجود شرایط کرونایی بزرگداشت مراسم ایام الله دهه فجر تعطیل بردار نیست اما ما به آنچه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری شود عمل می‌کنیم.

به گزارش ایرنا دومین جلسه کارگروه های تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۷ دی ماه با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و اعضای کارگروه‌ های تخصصی ۲۵ گانه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ارتباط تصویری با روسا و سرپرستان دفاتر استان ها در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

نصرت الله لطفی در این نشست با تاکید بر اهمیت ایام الله دهه فجر افزود: از اول مهرماه تمامی کارگروه های بزرگداشت دهه فجر کار خود را شروع و برای بهتر برگزار شدن آن در حال تلاش هستند که به علت شیوع ویروس کرونا جلسات کارگروه ها کمتر انجام می شود و بیشتر به صورت مکتوب کارها را ادامه می دهیم.

وی افزود: جلسه امروز هم‌اندیشی برای تعیین شعار و خرد جمعی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه فجر است. تا دهه فجر به عنوان جشن بزرگ ملی همانند اعیاد مذهبی برگزار شود. 

لطفی با اشاره به حضور مداوم و هر ساله مردم در بزنگاه های تاریخی انقلاب ادامه داد: مردم در شرایط سخت تری نسبت به کرونا در صحنه حضور داشته اند، اگر امروز مردم ما با کرونا دست و پنجه نرم می کنند یادمان نرفته شب بیست و دوم بهمنی را که رژیم مردم را به حمله تهدید می کرد و حتی این کار را انجام هم داد، بنابراین قطعا با توجه به تهدیدات هر روزه دشمن باید برای این روز آماده شویم که پیام های بسیاری برای دشمنان خواهد داشت.

لطفی تصریح کرد: بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بزرگداشت ارزش ها، آرمان ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) است که مردم ایران را به امتی واحده برای سرنگونی رژیم طاغوت که وابسته به آمریکا بود تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش تحقق بخش ارزش های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

لطفی با بیان اینکه نمایش باعظمت ایستادگی، حضور و اقتدار ملت یکی از عوامل بازدارندگی در برابر توطئه های دشمنان است، ادامه داد: به میدان آوردن ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی و همچنین حضور مردم در صحنه برای پاسداری از آرمان ها و هویت تاریخی و انقلابی یکی از اهداف ایام الله دهه فجر است.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: برگزاری شایسته مراسم انقلاب نیازمند عزم ملی است و برای دستیابی به چنین عزمی علاوه بر زمینه های فراهم سازی زمینه حضور گسترده مردم در برنامه ها، باید مشارکت همه نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی نیز جلب شود.

لطفی گفت: دهه فجر مهمترین مناسبت پیش رو و بزرگداشت دهه فجر مظهر اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است و پیر و جوان و زن و مرد پای آن هستند. دهه فجر نماد و تجلی بصیرت و اقتدار ملی در راستای حفظ نظام اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که همه ما موظف هستیم به عنوان وظیفه دینی از جمهوری اسلامی حفاظت کنیم ،گفت: یکی از اهداف مهم گرامیداشت دهه فجر این است که بتوانیم فتنه دشمن را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: باوجود شرایط کرونایی بزرگداشت مراسم ایام الله تعطیل بردار نیست. ما به آنچه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری شود عمل می‌کنیم اما از دست اندرکاران می‌خواهیم در تصمیمات دوگانگی ایجاد نشود. امید است با تعامل شاهد هم‌افزایی و ادای دین در بزرگداشت ایام الله دهه فجر باشیم. 

لطفی درباره شعار و عناوین روزهای دهه فجر امسال گفت: از  امروز حداکثر تا شنبه ۱۹ دی همه کارگروه‌ها پیشنهادات خود را ارسال کنند تا بر اساس خرد جمعی تصمیم گیری شود و بتوانیم تا اواسط هفته آینده شعار و عناوین را اعلام کنیم.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت روز ۱۹ دی گفت: روز ۱۹ دی به مناسبت قیام مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، رهبر معظم انقلاب ساعت ۱۱ صبح به صورت تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha