العامری: ثبات عراق در گرو خروج نظامیان آمریکایی است

بغداد – ایرنا- بغداد – ایرنا – رییس ائتلاف «الفتح» و دبیرکل سازمان بدر عراق تاکید کرد که ثبات کشور در گرو خروج هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی از این کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هادی العامری» عصر امروز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در بغداد گفت که شهیدان المهندس و سلیمانی فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش مکتب جهاد و جانفشانی و ارزش‌ها هستند.

وی افزود: جریان فکری شهید المهندس مکتب بزرگی است که در وجدان نسل های آینده زنده باقی خواهند ماند.

العامری تصریح کرد: این دو فرمانده شهید نقش بزرگی در تشکیل سازمان الحشد الشعبی و سازماندهی صفوف داوطلبان داشتند؛ داوطلبانی که بعد از فتوای عالی مرجعیت دینی رهسپار جبهه های نبرد شدند.

وی تصریح کرد: فتوای جهاد کفایی ( مرجعیت ) ، عراق را نجات داد و اگر این فتوا نبود، اینجا نبودیم.

این مقام عراقی تاکید کرد: ما نمی توانیم در برابر بقای آمریکایی ها و نقض حاکمیت سکوت کنیم؛ حتی اگر آنها ما را تهدید کنند و ما را بکشند، زیرا ملت بدون حاکمیت یک ملت بدون کرامت است.

شهرها و مناطق مختلف عراق از دو هفته پیش شاهد ویژه برنامههای گرامیداشت اولین سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن بوده است.

مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال بوده است.

در همین پیوند، میدان التحریر در قلب بغداد و خیابان‌های اطراف آن روز یکشنبه شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha