۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84177277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت‌ بر اجرای محدودیت‌های کرونایی در نوشهر تشدید شد

نوشهر - ایرنا - فرماندار نوشهر گفت از تشدید نظارت بر اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت که این اقدام در پی افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان به اجرا گذاشته شده است.

سعید یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا رعایت محدودیت ها و پروتکل های کرونایی را مهم ترین اقدام موثر برای کاهش شیوع کرونا دانست و افزود : به همین دلیل تعداد گروه های نظارت کننده بر فعالیت اصناف و رصد چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی از پنج گروه در گذشته اکنون به ۹ گروه افزایش یافته است.

وی گفت که با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی حاکم بر نوشهر ، فعالیت کسب و کارهای غیر سطح یک دارای محدودیت است و گروه های نظارتی هم بشدت با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد خواهند کرد.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، مشاغل سطح چهار در مناطق دارای وضعیت نارنجی تعطیل است و فعالیت مشاغل سطح ۲ و سه هم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تا ساعت ۱۸ هر روز مجاز است و پس از آن تخلف محسوب می شود. همچنین ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد هم در مناطق نارنجی باید اجرا شود.

مسئولان شبکه بهداشت و درمان نوشهر اوایل هفته جاری از روند تند افزایش آمار بیماران بستری کووید ۱۹ در این شهرستان خبر داده و اعلام کرده بودند که آمار بیماران بستری از چهار نفر تا پیش از دی ماه جاری ، اکنون به ۳۲ نفر افزایش یافته است.

فرماندار نوشهر با اعلام این که اکیپ های نظارتی کرونایی متشکل از بازرسان دستگاه های مختلف اعم از هلال احمر ، امنیتی و انتظامی ، صنعت و معدن و بهداشت و درمان هستند ، گفت : از اتحادیه های صنفی نیز خواسته شده است تا همکاری لازم و کامل را با بازرسان داشته باشند.

وی افزود : همچنین نسبت به هرگونه تخلف کرونایی به اتحادیه های صنفی هشدار داده شده است چون هرگونه کوتاهی در رعایت محدودیت ها و پروتکل ها شهرستان را از وضعیت نارنجی به قرمز می رساند و طبیعی است که در آن صورت تمامی کسب و کارها غیر از سطح یک تعطیل می شود که نتیجه آن علاوه بر تهدید سلامتی شهروندان ، ضرر و زیان بیشتر کسبه خواهد بود.

یزدانی گفت : در حال حاضر همراهی و مشارکت مسئولان اتحادیه های صنفی شهرستان را داریم و تنها در روز گذشته با تشدید نظارت ها ، ۶ واحد صنفی متخلف اخطار دریافت کردند که در صورت ادامه فعالیت پس از ساعت ۱۸ محل کسب و کارشان پلمپ خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره صنعت ، معدن و تجارت نوشهر طی سه ماه گذشته ۲۹ واحد صنفی شهرستان شامل مراکز پذیرایی ، قلیانسراها ، قهوه خانه ها و نانوایی ها به خاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و تخطی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پلمپ شدند.

طبق گزارش رسمی مراجع بهداشتی ، از آغاز شیوع کرونا تاکنون دستکم یکهزار و ۲۱۰  بیمار کووید -۱۹ در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بستری شدند که از این تعداد حدود ۱۵۰  نفر فوت کردند.  

در حال حاضر طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان وضعیت ۱۸ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران نارنجی و چهار شهرستان آمل ، ساری ، رامسر و سواد کوه شمالی قرمز است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha