۱۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84178140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: جهان خود را برای زیست بدون آمریکا آماده می‌کند

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول گفت: با بیان اینکه گسل‌های اجتماعی و سیاسی در آمریکا به حرکت درآمده و پیش لرزه‌ها در این کشور شروع شده است، گفت: جهان زیست بدون آمریکا را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) دزفول حادثه چهارشنبه ۶ ژانویه و حمله به کنگره آمریکا را نقطه عطفی در افول آمریکا دانست که به گفته وی آن را به فروپاشی نزدیک می‌کند.
وی گفت: این حادثه وحشیگری و دورماندن از دموکراسی آمریکا را نشان داد؛ کنگره آمریکا در حالی که سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود و بررسی رای‌های الکترال ریاست جمهوری آمریکا بود در مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر به میدان درگیری مسلحانه تبدیل شد؛ دنیا پیکره عریان آنها را دید و هیمنه آمریکا که ادعای ریاست و کدخدابودن دنیا را داشت فروریخت.
خطیب جمعه دزفول افزود: تلاش رسانه‌های غربی برای عادی سازی اتفاق‌ها با این حادثه بی‌نتیجه ماند و رسانه‌ها نیز نتوانستند جلوی نشر این ننگ را بگیرند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه این ننگ پاک شدنی نیست ادامه داد:حمله به کنگره آمریکا شکاف و تضاد اجتماعی عمیق در جامعه آمریکایی را عیان کرد و در معرض دید همگان قرار داد.
وی گفت: این نتیجه تمدن لیبرال دموکراسی غرب است که باعث می‌شود فردی مانند ترامپ را مدیر یک جامعه کند.
خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه ترامپ خودش طرفدارانش را به وحشیگری دعوت کرده ادامه داد:فصل آخر افول آمریکا در این ابر بحران باز شده چرا که به گفته خودشان روز سیاهی در آمریکا رقم خورده است.

وی افزود: حمله، بالارفتن از دیوار کنگره و پایین کشیدن پرچم آمریکا تسخیر لانه جاسوسی را یاد ما می‌اندازد که نشان می‌دهد فتنه‌های دشمن  به خودشان برمی‌گردد.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌ها ۱۹ دی سالروز قیام خونین مردم انقلابی قم در سال ۵۶ را گرامی داشت و گفت: این قیام نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید از نظر تاریخ، محتوا و پیام حفظ شود.
وی افزود: قیام مردم قم به شهرهای دیگر نیز تسری یافت و در شهرهای تبریز، یزد و سایر شهرها نیز اعتراضات ضد رژیم شاه برگزار و باعث شد انقلاب شتاب و سرعت بیشتری در مبارزه با طاغوت بگیرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین به قدردانی رهبر معظم انقلاب در برگزاری آیین‌های سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در مساجد و فضای مجازی اشاره و از حضور مردم در این آیین‌ها تشکر کرد.

وی گفت: ساخت نخستین واکسن کرونا در کشور و تست نخست این واکسن ازسوی دختر فرزند دزفول دکتر مخبر دزفولی باعث افتخار است. 
امام جمعه دزفول در خصوص تحریم‌ها نیز اظهارداشت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب برای ما اهمیتی ندارد که آمریکا به مذاکرات برگردد یا خیر، ابتدا باید تحریم‌ها برداشته شود.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی همچنین سالروز شهادت احمد کاظمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، شهادت دانشمندان هسته‌ای مسعود علیمحمدی و مصطفی احمدی روشن و چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده را گرامی‌داشت.
وی شهدا را سرمایه‌های معنوی کشور دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ شهادت در جامعه حکمفرما باشد مشکلی نداریم؛ هر وقت از شهدا دور شدیم کشور دچار مشکلاتی شده است. 
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌ها درگذشت عمار انقلاب اسلامی علامه مصباح یزدی را نیز تسلیت گفت و افزود: برای شناساندن شخصیت علمی و مبارزاتی این علامه فقید به جوانان باید نشست‌های مختلفی برگزار شود.
وی همچنین یاد شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به‌ویژه شهیدان قادرپناه که سرنشین دزفولی این هواپیما بودند را نیز گرامی داشت.

‌حجت‌الاسلام قاضی دزفول در خصوص حجاب نیز گفت: بدحجابی زیادی در جامعه دیده می‌شود که نشان می‌دهد دستی در کار است که دارد حیا، حجاب و اخلاق را در جامعه بی‌ارزش می‌کند.
وی افزود: تصمیم جدی در خصوص حفظ حجاب در دزفول  گرفته شده و پلمب ها و برخوردهایی نیز با برخی اماکن صورت گرفته است ولی ضمن قدردانی از پیگیری مردم و جوانان پیگیری‌ها باید بیشتر و قانون رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha