روسیه بزودی تولید واکسن کرونا را به دهها میلیون دوز می رساند

مسکو - ایرنا -  کیریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اعلام کرد با تولید دهها میلیون دوز واکسن «اسپوتینک وی» از فوریه (بهمن) به واکسیناسیون عمومی علیه کرونا شتاب خواهیم داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا  او در برنامه شبکه «روسیه ۱» گفت: «تولید کنندگان ما اساسا طرح های تولید خود را بهبود بخشیده اند و در ژانویه به مراتب بیشتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود تولید خواهد شد. ما قادر خواهیم بود که تولید دهها میلیون دوز واکسن را از فوریه آغاز کنیم».

   دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز پیشتر گفته بود که تولید واکسن در این کشور باید طی سه ماه اینده به  ۳۰ میلیون دوز برسد، اما این اتفاق ممکن است زودتر هم بیفتد».

به گفته او دو عامل تجربه فناوری و همچنین افزایش تعداد تولید کنندگان واکسن می تواند روی دستیابی سریع تر به اهداف تأثیر بگذارد.

«اسپوتنیک وی» اولین واکسن برای پیشگیری از کووید ۱۹، تولید مرکز «گامالیا» است که در جهان به ثبت رسید. ایمنی، اثربخشی و فقدان عوارض منفی بلند مدت از مزیت های مهم این واکسن به شمار می روند.

 الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه نیز اعلام کرد که از زمان آغار واکسیناسیون سراسری در این کشور علیه ویروس کرونا بیش از یک میلیون نفر واکسینه شده اند و تاکنون هیچ خطر جانبی در آنها مشاهده نشده است.

واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کووید-۱۹ با نخستین واکسن روسی کرونا به نام «اسپوتنیک وی» در مسکو از ۱۵ آذر ماه گذشته در روسیه آغاز شد.

به گفته رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا، وزارت بهداشت روسیه و سازمان نظارت بر سلامتی (روس ازدراونادزور) به صورت آنلاین تمام عوارض جانبی واکسن اسپوتنیک وی را پیگیری می کنند و جز آنچه که در دستور العمل به آن اشاره شده گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha