۶ شهرستان کرمانشاه آبی شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وزارت بهداشت به تازگی رنگ آبی به معنی کم خطر را در رنگ‌بندی شیوع کرونا قرار داده است، گفت: اکنون ۶ شهرستان استان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: این شهرستان ها شامل قصرشیرین، دالاهو، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، روانسر و هرسین است.

وی افزود: شهرستان های کرمانشاه، جوانرود، سرپل‌ذهاب، صحنه، گیلانغرب، سنقرو کلیایی، کنگاور و پاوه نیز اکنون در وضعیت زرد به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شهرهای آبی مانند دیگر شهرهای زرد و نارنجی و قرمز، محدودیت تردد شبانه برقرار است و تنها تفاوت این شهرها با شهرهای وضعیت زرد در فعالیت اصناف است.

مرادی افزود: در شهرهای آبی اصناف و مشاغل گروه چهار هم می توانند فعالیت کنند و عملا در این شهرها فعالیت برای تمام مشاغل و صنوف آزاد است.

وی تصریح کرد: این آزادی فعالیت تمام مشاغل به معنای لغو پروتکل های بهداشتی نیست و مردم و اصناف کماکان باید پروتکل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، براساس رنگ بندی های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت رنگ سفید به معنی بی خطر، آبی کمر خطر، زرد خطر متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پرخطر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اکنون ۱۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری و ۴۳ نفر هم از بیماران پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از بیماری کرونا گزارش نشده است، گفت: از ابتدای دی ماه تاکنون ۶ روز بدون فوت در استان به ثبت رسیده است.

براساس اعلام وی، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون یک ‌هزار و ۴۳۱ نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تداوم سیر کاهشی کرونا در استان گفت: خوشبختانه در دی ماه امسال میانگین فوتی های روزانه کرونا به ۱.۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط