۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84179401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس اعلای اسلامی عراق تحریم رییس الحشد الشعبی را محکوم کرد

تهران - ایرنا - رئیس «مجلس اعلای اسلامی عراق» اقدام دولت آمریکا در تحریم رئیس سازمان «الحشد الشعبی» را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «المعلومه» عراق امروز (شنبه) به نقل از بیانیه شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی اعلام کرد که تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا برای قرار دادن نام «فالح الفیاض» رییس سازمان الحشد الشعبی در لیست تحریم‌های خود، در راستای افزایش تجاوزاتش به عراق و این سازمان است.

 حمودی افزود: ما این تصمیم آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را مصداق نقض آشکار حاکمیت کشور عراق می‌دانیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که الحشد الشعبی نهادی زیر نظر فرماندهی کل نیروای مسلح است و الفیاض یک شخصیت دولتی و مجاهدی ملی است.

وی تصریح کرد: تصمیم خزانه‌داری آمریکا در راستای افزایش تجاوزها علیه الحشد الشعبی پس از ترور فرماندهان پیروزی و بمباران مواضع این سازمان و کشتار ده‌ها نیروی مجاهد و رزمنده آن صورت گرفته است.

در پایان بیانیه شیخ حمودی از دولت عراق خواسته شده که در قبال این موضوع، مواضع رسمی و قاطعی اتخاذ کند.

دولت «دونالد ترامپ» در آخرین روزهای خود در دوران ریاست جمهوری‌اش، از دشمنی با جبهه مقابله با تروریست‌های دست نشانده کوتاه نیامد و رئیس بسیج مردمی عراق را در فهرست تحریم قرار داد.

این در حالی است که سال گذشته در همین ایام، تروریست‌های آمریکایی سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس و «ابو مهدی المهندس» معاون بسیج مردمی عراق را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha