۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1392
کد خبر: 84179873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۱ تن نهاده‌ دامی در عجب‌شیر توزیع شد

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبر: 84179873
۴۵۱ تن نهاده‌ دامی در عجب‌شیر توزیع شد

مراغه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: طی دی ماه جاری ۴۵۱ تن خوراک دام سبک و سنگین که با استفاده از نهاده‌های دولتی تولید شده بود، بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

«احمد اسلامی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خوراک دامی استاندارد در ۶ واحد مستقر در عجب‌شیر، تبریز، مراغه و بناب تولید شده بود.

به گفته وی در روش تبدیل نهاده به خوراک دام و طیور، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مزیت نسبی در استفاده و تفاوت عملکردی وجود دارد که در صورت تحقق می‌تواند بهبود قابل توجهی در میزان راندمان تولید و علوفه، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش واردات داشته باشد.

وی ادامه داد: دامداران عجب‌شیر جهت دریافت سهمیه خوراک یارانه‌دار برای دام‌های کوچک و بزرگ خود، می‌توانند به صورت ماهانه به جهاد کشاورزی یا شرکت تعاونی دامداری شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی: عجب‌شیر در تولید فرآورده‌های دامیِ باکیفیت جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان‌شرقی است

«اسلامی» اظهار داشت: عجب‌شیر با برخورداری از ۱۴۰ هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین، جزو شهرستان‌های برتر در تولید و فرآوری گوشت قرمز و شیر آذربایجان‌شرقی از نظر کیفیت به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا خوراک دام در حقیقت یک ماده غذایی مکمل برای دام‌های سبک و سنگین به شمار می‌رود و از مواد عالی همچون پروتئین و فیبر برخوردار است؛ بر همین اساس دولت با توزیع یارانه‌ای آن به دنبال کاهش هزینه دامدار و افزایش راندمان تولید فرآورده‌های دامی است. 

همین مزیت‌های استفاده از خوراک دام از یک سو و اشتغال تعداد قابل توجهی از مردم جنوب آذربایجان‌شرقی به دامداری از سوی دیگر موجب شده تا طی دو دهه اخیر، واحدهای متعدد تولید خوراک دام و طیور در شهرستان‌های مختلف این استان شکل بگیرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha