۲۱ دی ۱۳۹۹، ۹:۱۵
کد خبر: 84179932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحرکات جدید نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۹:۱۵
کد خبر: 84179932
تحرکات جدید نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه

تهران – ایرنا – نیروهای اشغالگر آمریکایی که به طور غیرقانونی در سوریه مستقر شده اند تحرکات نظامی تازه ای را در مناطق حومه «دیر الزور» آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «سانا» امروز (یکشنبه) در این باره نوشت که آمریکایی ها به تازگی نیروهای نظامی گسترده و تجهیزات تدارکاتی بیشتری را به پایگاه های غیرقانونی خود در حومه دیر الزور گسیل کردند.

منابع محلی نیز اعلام کردند که ستونی متشکل از ۳۰ دستگاه خودرو از جمله کامیون های حامل ادوات نظامی سنگین شامل توپ، تانک و دیگر تجهیزات نظامی برای تقویت پایگاه های آمریکا از استان الحسکه وارد حومه دیر الزور شدند.  

انتقال این کاروان از مسیر جاده «الخرافی» به پایگاه های نظامی آمریکا در حالی انجام شد که بالگردهای اشغالگران آنها را همراهی می کرد.

نیروهای آمریکایی در روزهای گذشته صدها دستگاه خودرو را از طریق گذرگاه های غیرقانونی وارد استان الحسکه کرده بودند تا از پایگاه های نظامی، گروه ها و سازمان های مزدور و وابسته به خود پشتیبانی کنند.

از سوی دیگر منابع رسانه ای سوری شنبه شب گذشته خبر دادند که در پی حمله خمپاره ای نیروهای اشغالگر آمریکایی به استان دیرالزور واقع در شرق سوریه یک نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

در حمله خمپاره ای نیروهای اشغالگر آمریکایی به روستای «العزبه» واقع در شمال دیرالزور یک کودک کشته و مادر او نیز زخمی شد.

پیش تر اهالی منطقه «العزبه» علیه اقدام های «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) مورد حمایت آمریکا تظاهرات کرده بودند.

سوریه در ۹ سال گذشته شاهد حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha