۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84180012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ تُن روغن خوراکی در بازار مهاباد توزیع شد

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84180012
۱۱۰ تُن روغن خوراکی در بازار مهاباد توزیع شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۱۱۰ تُن روغن خوراکی با هدف تنظیم بازار و کنترل قیمت، در بازار مناطق مختلف این شهرستان طی ماه اخیر توزیع شد.

محمد جهین روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کمبود روغن خوراکی در سطح بازار و سوء استفاده برخی افراد در راستای افزایش قیمت این کالا، خرید و توزیع روغن به عنوان یکی از مهمترین اقلام مصرفی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: فهرست توزیع کنندگان روغن در سطح شهرستان تهیه شده و بررسی و کنترل لازم در زمینه توزیع این کالا به صورت دقیق در حال انجام است.

رییس  اداره صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حذف روغن جامد به مرور زمان نیز توسط وزارت بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: مجور خرید ۱۵ تن روغن دیگر به مباشران صادر شده که با تهیه و ارسال آن به مهاباد در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

جهین، با بیان اینکه با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلی در تامین نیاز روغن خوراکی شهروندان وجود ندارد، گفت: مشکل تولید و توزیع روغن با تامین مواد اولیه کارخانه‌ها برطرف شده و شهروندان از رفتار هیجانی در مورد خرید روغن خودداری کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۲۵۷ تُن کالای اساسی و ضروری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰ تن گوشت مرغ، ۴۳۸ تن شکر، ۵۸۹ تن برنج، ۵۰ تن قند و ۲۰ تن چای با قیمت مصوب و یارانه ای در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

جهین با اعلام اینکه این کالاها در مناطق شهری و روستایی به مردم عرضه شده است افزود: کالاهای اساسی بسته به نوع فروش واحد، در اختیار فروشگاه و مغازه‌های واقع در محله‌های پرتردد سطح شهر و مناطق روستایی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در راستای تنظیم قیمت بازار، میزان کالاهای اساسی توزیع شده در سطح این شهرستان به صورت قابل توجهی افزایش یافته و تمهیدات ویژه و مناسبی نیز برای تامین این اقلام در طول سال جاری انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی گفت: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع این اقلام شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha