ورزش‌های زمستانی در استان اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: برنامه‌ریزی توسعه ورزش‌های زمستانی تعطیل نشده و پروژه‌های احداث پیست‌های اسکی در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا،  اکبر بهنامجو یکشنبه در گفت و گویی خبری افزود: با اینکه کرونا باعث رکود در بخش گردشگری شده ولی توسعه زیرساخت‌های این بخش بویژه در زیرساخت‌های مربوط به ورزش‌های زمستانی تعطیل بردار نیست.

وی از در حال اجرا بودن پیست‌های اسکی آلوارس، اوجور و شابیل در استان اردبیل خبرداد و گفت: تله اسکی پیست شابیل نیز در حال آماده شدن برای افتتاح در دهه فجر است.

استاندار اردبیل با اشاره به احداث راهدارخانه در پیست اسکی آلوارس، این اقدام را در کاهش تعطیلی این پیست با اهمیت دانست و بیان کرد: وضعیت جاده دسترسی به این پیست از سرعین تا آلوارس هم نامطلوب بود که در حال بهسازی است.

وی وجود چنین فضاهایی را برای توسعه رشته‌های ورزشی قهرمان‌پرور برای استان تاثیرگذار دانست و خواستار بهره‌مندی ورزشکاران از این ظرفیت شد.

بهنامجو با بیان اینکه وجود پیست‌های اسکی در استان موجب تقویت ورزش‌های زمستانی است، از افزایش پیست‌های اسکی و اضافه شدن پیست مهرگان در آلوارس خبر داد و اضافه کرد: زیرساخت‌های اولیه این پیست از جمله جاده، برق ،آب، نصب تله‌سیژ و رستوران اجرایی شده و فضاهای دیگر مورد نیاز نیز در حال انجام است.

استاندار اردبیل در ادامه از پرداخت ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال به پروژه راه‌آهن اردبیل خبرداد و گفت: با این پرداخت‌ها به پروژه راه‌آهن، جمع پرداختی‌ها به این پروژه از منابع مختلف به حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی گفت: ۱۱ پیمانکار به جز ایستگاه راه‌آهن در این پروژه فعال هستند.

او در ادامه به اجرای بزرگراه در استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته ۱۸۵ کیلومتر از راه‌های استان چهارخطه شده و میزان ۵۰ کیلومتر چهارخطه در حال اجرای استان به ۵۸۰ کیلومتر رسیده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha