تلاش همگانی برای جلوگیری از ورود به فاز چهارم شیوع کرونا ضروری است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: همه مسوولان و مردم باید تلاش کنند تا وارد موج چهارم شیوع کرونا در استان نشویم زیرا براساس بررسی‌های اپیدمیولوژیک، در صورت ورود به موج چهارم بیماری، زمستان سختی در پیش خواهیم داشت.

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی های انجام یافته و با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسوولان و مردم، باید آمادگی ورود به فاز چهارم بیماری را در استان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ توسط آحاد مردم و همه مسوولان در همه بخش ها ضروری است و نباید هیچ سهل انگاری در خصوص عادی شدن وضعیت داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با اقدامات زیرساختی صورت گرفته و در راستای ارائه خدمات بهتر تشخیصی و بیماریابی، یک واحد آزمایشگاه مولکولی تشخیص تست PCR در میاندوآب به منظور تسریع در تشخیص کرونا راه اندازی شد که می تواند مکملی برای واحدهای موجود در ارومیه و خوی باشد.

دکتر آقازاده درباره آماده سازی تجهیزات در دیگر بیمارستان های آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: به منظور تجهیز بیمارستان های استان، سه دستگاه سی تی اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس به بیمارستان های سیدالشهدا (ع) و امام خمینی (ره) ارومیه و بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب تحویل داده شده و در حال نصب هستند.

وی با اشاره به مراحل پایانی احداث و تجهیز بیمارستان جامع زنان ارومیه گفت: با راه اندازی و نصب دستگاه های MRI و سی تی اسکن، این بیمارستان طی ۱۵ روز آینده وارد چرخه خدمات دهی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک به ۱۰۱ هزار نفر در آذربایجان غربی به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha