هزار و ۴۶۳ کتاب آموزشی برای استفاده مدارس تایید شد

تهران- ایرنا- دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد گفت: هزار و ۴۶۳ عنوان کتاب آموزشی برای استفاده و خریداری مدارس تایید شده است.

کیومرث جهانگردی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب رشد که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ۳۴۹۹ کتاب به دبیرخانه ارسال شد که از این میان هزار و ۴۶۳ کتاب آموزشی مورد تایید قرار گرفت.

وی در باره برگزاری جشنواره کتاب اظهار داشت: جشنواره، کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته یعنی سال ۹۸ را بررسی می‌کند تا در سال ۹۹ مدارس و دانش آموزان از این کتاب‌ها بهره مند شوند.

دبیرهجدهمین جشنواره کتاب رشد عنوان کرد: هرساله فهرست گانی منتشر و کتب در آن درجه بندی می‌شود و از این میان کتاب‌های انتخاب شده در ۲۶ بخش، کارهای ارزشیابی از سوی گروه‌های داوری انجام می گیرد.

جهانگردی ادامه داد: هر کتاب که در این جشنواره بتواند ۷۰ نمره از نمون برگ‌ها را کسب کند، جایگاه تقدیر و نامزد و نمره بالای ۸۰ اثر برگزیده می شود.

وی یادآورشد: امسال برای اولین بار سامانه ای برای بررسی کتاب‌های جشنواره راه‌اندازی شد که به همین دلیل تمام ‌فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی صورت گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۲۷۸ ناشر در سامانه ثبت‌نام کردند که از بین آنان ۲۷۰ انتشاراتی کتاب خود را در این جشنواره شرکت دادند و ۱۱ اثر برگزیده و ۱۹ اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

جهانگردی با بیان اینکه داوران این جشنواره درباره نمونه‌های خوب آثار فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان ابراز خرسندی کردند، گفت: مشاهده رشد مفاهیم و موضوعات کاربردی در کتب امسال قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مربوط به محیط زیست در این جشنواره افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: همچنین از نکات قابل توجه در این جشنواره اهمیت کشف و ارائه یادگیری است. در واقع بیان ساده در حوزه مطالعات اجتماعی و آثار ترجمه ای، دانش برای دانش‌آموزان پرسشگر و خلاق از نمونه‌های دیده شده در بیانیه داوران است.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد ادامه داد: همچنین بی توجهی به پرورش شایستگی پایه و مهارت کاوشگری و علم و فناوری، ضرورت استفاده ناشران از ظرفیت هنرمندان و عکاسان بومی، همچنین تنوع پایین آثار از موارد دیگر اشاره شده از سوی داوران است که باید در جشنواره‌های بعدی به آن پرداخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha