یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تصرف شد

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون از دست متصرفان خارج شده است.

اسفندیار خزائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخورد با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط افراد فرصت طلب و تخریب کنندگان اراضی ملی از اولویت های محوری منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته امسال اقدام های اساسی برای بازپس گیری اراضی تصرف شده و جلوگیری از دست اندازی به منابع طبیعی استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار پرونده قضایی مربوط به تخریب و تصرف اراضی به مساحت سه هزار هکتار در استان همدان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

خزائی بیان کرد: از این تعداد ۹۰۰ پرونده از ابتدای سالجاری تاکنون منجر به صدور رای شده که نتیجه آن بازپس گیری یک هزار و ۲۰۰ هکار از اراضی ملی بوده است

به گفته وی تاکنون بیش از ۹۵ درصد از آرای صادره در محاکم قضایی استان همدان در زمینه پرونده های منابع طبیعی و آبخیزداری به نفع دولت بوده است.

خزائی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی در راستای جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به حریم انفال، همکاری و تعامل خوبی با نیروی انتظامی دارد.

وی تاکید کرد: همچنین شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی موضوع را از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

همدان دارای ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی است که ۸۲۲ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد همچنین این استان ۶۵ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که ۲۶ هزار هکتار از آن در اراضی ملی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha