۷ میلیارد ریال از محل موقوفات به نیازمندان آذربایجان غربی کمک شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به همکاری این نهاد در راستای کاهش مشکلات ناشی از شیوع کرونا در استان گفت: طی سال جاری، هفت میلیارد ریال کمک معیشتی از محل موقوفات به نیازمندان در استان انجام شده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این راستا می توان به توزیع ماسک، دستکش، اقلام ضدعفونی کننده به صورت رایگان و کمک های معیشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع کرونا در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد.

 وی اضافه کرد: در سال جاری بیش از ۱۱۲ هزار عدد ماسک بین خانواده های نیازمند توزیع شده تا این افراد، مشکلی از بابت اقدمات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از ابتلا به کرونا نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این حوزه، ۱۵۰ هزار جفت دستکش و یک‌هزار و ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان توزیع شده است.

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی از جمله دیگر اقدامات این نهاد با استفاده از ظرفیت موقوفات بود به طوری که امسال ۱۲ هزار و ۱۶۵ بسته معیشتی به همراه ۳۱ هزار  ۴۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و به علت وجود مشکل در بسیاری از خانواده ها برای  تامین نیازهای دانش‌آموزان، یک‌هزار و ۵۰ بسته کمک آموزشی با استفاده از ظرفیت موقوفات در استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون صدها هزار بسته معیشتی و صدها هزار عدد ماسک و دستکش به همراه اقلام مورد نیاز در اختیار نیازمندان در آذربایجان غربی قرار گرفته است.

آذربایجان غربی بیش از ۶ هزار موقوفه دارد که البته بسیاری از آنها برای ساخت مسجد، حسینیه و مواردی نظیر این، وقف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha