اعتبار سد تنگ سرخ صد در صد تخصیص داده می شود

یاسوج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون گفت: در نشست مشترک مسئولان استانی و ملی برای بررسی مشکلات پروژه‌های آبی دارای ردیف ملی و برخی طرح‌های در دست مطالعه کهگیلویه و بویراحمد، با تخصیص صددرصدی اعتبارات سد تنگ سرخ و طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت سوق چرام و لنده موافقت شد.

مهدی روشنفکر روز سه شنبه در درباره جزئیات این نشست به ایرنا گفت: سهم ابلاغ شده از طرف وزارت نیرو برای کل استان ۲۳۶ میلیون متر مکعب بوده که جوابگوی نیازهای شرب، صنعت و کشاورزی نیست و به همین دلیل از مسئولان خواستیم از حوضه آبریز کارون سهمی برای استان تخصیص شود.

وی ادامه داد :حداقل نیاز آبی مردم استان از این حوضه ۸۱۰ میلیون متر مکعب با احتساب نیازهای زیست محیطی و پایداری جریان رودخانه است.

روشنفکر افزود: اجرای سد تنگ سرخ از پروژه های حیاتی برای آینده شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد است که تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده آن اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد و در این نشست این موضوع نیز به عنوان یکی از اولویت ها عنوان شد.

نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه انتقال و تصفیه خانه شهر یاسوج  نیاز است، گفت: تامین اعتبار این پروژه کمک بزرگی به رشد این منطقه می کند.

روشنفکر گفت : با اینکه قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء در پروژه سد تنگ سرخ حدود ۴۰ میلیارد تومان مطالبات دارد اما مسئولان آن قول داده اند همچنان فعالیت اجرایی کارگاه  سدسازی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد : تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سد تنگ سرخ و آبرسانی ۴ شهر دهدشت، سوق، چرام، لنده، پیگیری برای اجرای ماده ۵۶ سد تنگ سرخ از طریق بانک‌ها و موافقت با ماده ۲۳ سد سقاوه از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران و پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه از جمله مصوبات این نشست بود.

این نشست با حضور  سردار محمد فرمانده فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء، تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو و رئیس شرکت منابع آب ایران و برخی از مسئولان و کارشناسان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha