جلسه شورای شهر کرمانشاه دوباره به دلیل غیبت برخی اعضاء تشکیل نشد

کرمانشاه- ایرنا- جلسه شورای اسلامی کلانشهر کرمانشاه که قرار بود عصر سه شنبه (۲۳ دی ماه) برای تعیین اعضای کمیسیون‌ها در سرسرای فرمانداری کرمانشاه تشکیل شود باز هم به دلیل غیبت چهار عضو از رسمیت افتاد و به روز دوشنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار کرمانشاه در این جلسه گفت: فلسه وجودی  شورای شهر حل مشکلات، تصویب لوایح برای آبادانی و عمران شهر است و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم و با رای آنها برای خدمت انتخاب می شوند و به هیچ وجه قابل قبول نیست در این وضعیت سخت و تنگنا کار مردم و شهر با ترک جلسه و یا غیبت معطل بماند.

فضل الله رنجبر با بیان اینکه اعضای شورای شهر حتما باید در جلسات آن حضور داشته باشتد، به مشکلات مردم به دلیل تشکیل نشدن کمیسیون ها، فرصت سوزی و کوتاهی در این شرایط سخت کرونایی و تحریم ها اشاره کرد و از رییس شورای شهر کرمانشاه خواست دلیل حضور نیافتن اعضای شورا را گزارش تا در هیات حل اختلاف با آنها برخورد شود.  

او قانون را ملاک عمل همه اعلام کرد و گفت: باید به دنبال راهکار و تدبیری باشیم که عملکرد اعضای شورای شهر برای تایید صلاحیت آنان اثرگذار باشد.

جلسات شورای شهر ۱۱ نفری کرمانشاه با هشت نفر رسمیت می یابد که امروز با غیبت چهار نفر از رسمیت افتاد، این جلسه قرار بود شنبه هفته جاری تشکیل شود.

رییس شورای شهر کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در جلسه هفته آینده علت غیبت اعضای شورا و همچنین دلیل ترک جلسات توسط برخی اعضا بررسی خواهد شد و در صورت غیرموجه بودن آن به فرمانداری گزارش می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  اختلاف بین اعضای شورای شهر کرمانشاه طی سه ماه اخیر بالا گرفته و بسیاری از جلسات آنان با غیبت اعضا برگزار نشده یا نیمه تمام مانده است.  

شورای شهر یک میلیونی کرمانشاه ۱۱ عضو دارد. این شورا آبان سال ۱۳۹۷ به اتفاق آرا سعید طلوعی را به عنوان شهردار انتخاب کرده اما اکنون بر سر ادامه فعالیت او اختلاف نظر دارند.
زمزمه‌های مخالفت برخی اعضای شورا با رویه‌های طلوعی از تابستان سال ۹۸ به رسانه ها راه پیدا کرد و خیلی زود به فریادهایی علیه شهردار تبدیل شد.

حامیان شهردار، مخالفان را به باج خواهی متهم کرده اند و منتقدان هم شهردار را به تخلفات مالی انبوه.

از یک سالگی شهردار شدن طلوعی، شورای ۱۱ نفره کرمانشاه به ۲ گروه تقسیم شد که تاب تحمل همدیگر را هم ندارند؛ یک گروه حامی سینه چاک طلوعی و گروه دیگر دنبال پایان دادن به تک‌تازی شهردار.
اختلاف در شورای شهر پنجم البته سابقه ای به انداره عمر این شورا دارد به طوری که تنش درون آن در سال ۱۳۹۷ بر سر انتخاب شهردار آنقدر بالا گرفت که نزدیک بود به سرنوشت شورای شهر سوم مبتلا شود؛ شورای سوم هم گرفتار باند بازی در انتخاب شهردار شد و چون هیچ یک از ۲ گروه اقلیت و اکثریت آن کوتاه نیامدند، در نهایت منحل شد.

هیات حل اختلاف استان کرمانشاه به ریاست استاندار و با عضویت رییس کل دادگستری، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و نماینده شورای اسلامی استان تشکیل می شود و تعیین مهلت محدود برای جبران تخلف، تذکر، جریمه، انحلال شورا و تعیین شهردار جدید از جمله اختیارات آن است.

کلان شهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است.