طرح‌های‌ اساسی بنارویه لارستان با ۳۰۰ میلیاردریال سرمایه درحال اجراست

لارستان- ایرنا- پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شاخص در بخش بنارویه لارستان با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال در این بخش درحال اجراست که فرماندار و مسئولان این شهرستان از این طرح‌ها بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در این زمینه گفت: برخی از این طرح ها از جمله پروژه های شاخص و تحول آفرین در بخش بنارویه لارستان است که با میانگین پیشرفت فیزیکی بین ۴۰ تا بالای ۹۰ درصد در حال اجرا هستند.

جلیل حسنی چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اضافه کرد: دیروز از این طرح ها بازدید شد و ارزیابی ها حاکی است برخی از این طرح ها در دهه فجر امسال و یا تاپایان سال و نیمه نخست سال آینده بهره برداری خواهند شد.

وی در زمینه بازدید از کارخانه پنبه پاک کنی روستای ده فیش بنارویه گفت: این طرح مهم صنعتی یکی از پروژه های مورد تاکید در این بخش و همچنین شهرستان لارستان است که  عملیات اجرایی آن مهرماه امسال آغاز شده و هم اینک با پیشرفت قابل ملاحظه ای و بیش از ۶۵ درصد در حال اجراست.

فرماندار لارستان میزان اعتبار این طرح را افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ظرفیت این کارخانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن ماده خام (وش پنبه) و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن نیز برای تولید پنبه محلوج (حلاجی) شده پیش بینی شده است.

حسنی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت روستای ده فیش با زیربنای حدود ۷۰۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال یکی از طرح های شاخص بخش بنارویه و از دغدغه های جدی مردم این روستاست که با پیشرفت بالای ۹۸ درصدی آماده افتتاح و بهره برداری در دهه فجر امسال خواهد بود.

فرماندار ویژه لارستان گفت: مجموعه ورزشی اتحاد در روستای لاغران بخش بنارویه نیز از مهمترین طرح های عمرانی بخش بنارویه است که این پروژه نیز در زمینی به مساحت حدود دو هکتار و با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال در حال اجراست و هم اینک بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری آماده بهره برداری باشد.

به گفته حسنی، همچنین مجموعه تفریحی و ورزشی چند منظوره روستای لاغران با مساحت بیش از پنج و نیم هکتار و با اعتباری افزن بر ۱۵ میلیارد ریال نیز  از دیگر پروژه های مهم و شاخص در بخش بنارویه لارستان است.

وی بیان کرد:بوستان تفریحی شهر بنارویه با حدود یک و نیم هکتار وسعت و اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های مهم بخش بنارویه لارستان است که هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در حال اجراست.

حسنی گفت: ساختمان در حال احداث آتش نشانی شهر بنارویه از دیگر طرح های مهمی بوده که مورد بازدید مسئولان شهرستان لارستان قرار گرفت؛ این طرح نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۵ درصد در حال اجراست که خدمات رسانی و تسریع در عملیات های مقابله با آتش سوزی ها و حوادث پیش بینی نشده در بخش بنارویه را بهبود می بخشد.

فرماندار لارستان افزود: مجموعه ورزشی و زمین چمن مصنوعی روستای شرفویه با مساحتی بیش از هزار و ۲۰۰ متر مربع  از دیگر پروژه های شاخص بخش بنارویه است که تاکنون افزون بر هشت میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

همچنین ساختمان کانون فرهنگی شهیدان بنارویه نیز از دیگر پروژه های شاخص و مهم در بخش بنارویه است که به گفته فرماندار لارستان این پروژه با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۵ درصد در حال اجراست.

بخش بنارویه با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لار واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha