المیادین: مقامات عراقی بر برگزاری انتخابات پارلمانی تاکید کردند

بغداد – ایرنا-  شبکه تلویزیونی «المیادین» سه شنبه شب گزارش داد که رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس چارلمان و رئیس شورای عالی قضایی عراق در نشستی بر توانایی آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه ژوئن آینده (خرداد) تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «المیادین»   به نقل از برخی منابع خود بدون ذکر نام گفت که مقامات ارشد عراق در نشست امروز خود به کمیسیون عالی انتخابات این کشور اطلاع دادند که توانمندی برگزاری یک انتخابات موفق را در ژوئن آینده دارند.

کاخ «السلام» بغداد عصر امروز میزبان «برهم صالح» رئیس جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و «فواد حسین» وزیر خارجه عراق به همراه اعضای کمیسیون عالی انتخابات این کشور و «جنین هنیس پلاسخرت» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق بود و آنها درباره سازوکارهای برگزاری انتخابات آینده عراق بحث و گفت وگو کردند.

به گزارش رسانه های عراقی، شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت اتخاذ همه ی تدابیر و مقدمات تضمین کننده برگزاری انتخابات زودهنگام عراق از طریق تامین شرایط لازم - که بالاترین میزان اعتبار را به نتایج این انتخابات می بخشد و حضور واقعی همه عراقی ها را تضمین می کند و اراده آزاد آنها در انتخاب نمایندگان خود را بازتاب می دهد، تاکید کردند تا اینکه نتایج انتخابات با اراده مردم و اعتقاد راسخ آنها به حضور در دولت و پارلمان از طریق نمایندگان خودشان منطبق باشد.

در این نشست همچنین بر اهمیت افزایش میزان ثبت نام «بیومتریک» و تدوین سازوکارهایی در این زمینه تاکید کردند تا در انتخابات این دوره صرفا از کارت بیومتریک استفاده شود.

این نشست در ادامه بر تکمیل قانون گذاری درخصوص قانون دادگاه فدرال عراق در سریعترین زمان و ضرورت حمایت دستگاههای دولتی و نهادهای ذیربط عراق از کمیساریای عالی انتخابات این کشور تاکید کرد.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر قاطع برای جلوگیری از بروز هرگونه تقلب و دستکاری در همه مراحل فرایند انتخاباتی تاکید کردند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رئیس جمهوری عراق ۱۵ آبان‌ماه گذشته قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

رایزنی‌ها و گام‌های زودهنگام احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  نزدیک به سه ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha