۸.۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در کُمیجان استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا- فرماندار شهرستان کمیجان گفت : هشت میلیارد و ۷۶۰میلیون ریال تسهیلات در سال جاری با هدف حمایت از واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به ۱۴۲متقاضی در این شهرستان پرداخت شد.

«ابراهیم رستمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع ۱۶۲ درخواست از سوی متقاضیان در سامانه کارا ثبت شده بود که ۱۴۲ فقره پرونده  برای دریافت تسهیلات کرونایی مورد تایید قرار گرفت که زمینه تدوام اشتغال ۱۹۲ نفر را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت :نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت آن  ۲ سال است و در روزهای آینده نیز اعطای تسهیلات بیشتر به واحدهای آسیب دیده از کرونا استمرار می یابد.

وی افزود: این تسهیلات در حوزه‌های حمل و نقل، صنعت و معدن،   آموزش، فرهنگی، مشاغل خانگی، کشاورزی، ورزشی، میراث فرهنگی و گردشگری و فنی و حرفه‌ای پرداخت شده است.  
وی در خصوص اثرگذاری شیوع ویروس کرونا بر کسب وکارها و حمایت دولت با هدف حفظ اشتغال موجود گفت: شیوع این ویروس درمواردی موجب کسادی و یا تعطیلی اصناف و وارد آمدن زیان و ضرر به کسبه و صاحبان حرفه‌های مختلف شده که دولت برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای در این خصوص در نطر گرفته است.

 کمیجان واقع در ۱۰۱ کیلومتری اراک دارای ۳۹ هزار نفر جمعیت است.     

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا ۲۸ دی ماه ۹۹ به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر و

 و تعداد جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است.

    

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha