۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84184338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت بافت تاریخی فرومد میامی پایان یافت

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 84184338
مرمت بافت تاریخی فرومد میامی پایان یافت

شاهرود – ایرنا - مسوول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان میامی از پایان مرمت و سامان‌دهی بافت تاریخی فرومد در شرق استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید محمد صادق رضویان روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: بندکشی دیوارها و هره‌ها، برچیدن فرش کف ناهمگون با معماری مسجد شامل سنگ لاشه و قلوه‌سنگ و جمع‌آوری بستر خاکی برای اجرای کف فرش از جمله فعالیت‌های انجام شده برای مرمت بافت تاریخی فرومد است.

وی ادامه داد: کف‌فرش آجری، هره‌چینی با آجر سنتی  با هدف سامان‌دهی فضای اطراف مسجد و سایر اقدامات متناسب با طرح تهیه شده مبتنی بر سامان‌دهی و مرمت بافت تاریخی فرومد در این مرحله اجرا شده است.

رضویان با اشاره به اینکه فرومد روستای هدف گردشگری واقع در بخش مرکزی شهرستان میامی است، تصریح کرد: این منطقه  دارای بناهای زیبای تاریخی کم ‌نظیری است.

مسوول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی اظهار داشت: این روستا که در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان میامی قرار دارد از نظر معماری تاریخی قابل توجه بوده  و آیین‌های زیبا و مردمان خونگرم دارد .

رضویان با اشاره به اینکه مسجد جامع فرومد، آرامگاه ابن یمین فرومدی، آرامگاه شیخ حسن جوری، قلعه‌های قدیمی و طبیعت زیبا از جمله جاذبه‌های قابل توجه  است، افزود: فرومد از مهم‌ترین پایگاه‌های شیعه در دوره ایلخانی و به‌عنوان مرکز نهضت سربداران است.

بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در شهرستان میامی قرار دارد.، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد، و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha