۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 2304
کد خبر: 84184356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: دلیل اصلی آلودگی هوای تهران ذرات معلق است نه مازوت

تهران- ایرنا- استاندار تهران با تاکید بر اینکه عامل اصلی آلودگی هوا در تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است که رابطه معناداری با افزایش شیوع بیماری دارد، گفت: در نیروگاه‌های این استان مازوت مصرف نمی‌شود اما گازوییل مصرفی حاوی گوگرد است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت توانیر برای قطع کردن برق در استان حتما باید جدولی را تبیین و طبق آن عمل کند؛ قطع کردن برق در تهران شاید اجتناب ناپذیر باشد اما باید قبل از قطع کردن اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی ادامه داد: همه عوامل مربوط به کاهش خطر در استان از جمله توقف فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه، متوقف کردن خودروهای دیزلی دودزا، منع تردد کامیون در شب و همچنین استفاده نکردن از مازوت در تمامی پالایشگاه، نیروگاه و کارگاه‌ها بررسی و انجام شده است.

استاندار تهران گفت: شب گذشته آخرین جلسه برای رفع این موانع در استانداری تهران برگزار و موارد لازم به وزارت بهداشت و محیط زیست برای انجام اقدامات پیشگیری کننده انعکاس داده شد.

محسنی‌بندپی ادامه داد: رییس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در جلسه هیات دولت در صورت لزوم در مورد تعطیلی تهران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علت اصلی آلودگی هوا در شهرهای صنعتی در نیمه دوم سال وارونگی هوا است، اظهار کرد: امسال ۲ تا سه لایه وارونگی هوا را در تهران داشتیم و هیچ تبادل هوا و وزش بادی در آسمان پایتخت صورت نگرفت، بنابراین در هوای تهران با انباشت آلاینده‌ها روبرو هستیم.

استاندار تهران گفت: جمعیت و حجم فعالیت‌های روزانه در تهران چند برابر ظرفیت آن است و شرایط اقلیمی و آب و هوایی تهران این شرایط را تشدید کرده است.

محسنی بندپی افزود: هفته گذشته بعد از برگزاری جلسه کمیته اضطراری در تهران شاهد وزش باد و در نتیجه آن کاهش آلودگی هوا بودیم و الان پیش‌بینی هواشناسی این است که در چند روز آینده نیز همچین شرایطی در پایتخت را شاهد خواهیم بود، زیرا تعطیلی پایتخت لازمه شرایط خاص و برنامه‌ریزی دقیق است.

استاندار تهران گفت: میانگین آلودگی هوا در ۲۷ ایستگاه هواشناسی تهران روز گذشته ۱۷۶ بود و از این تعداد سه ایستگاه نیز شاخص شان به ۲۲۰ رسید، اما شاخص هیچ ایستگاهی در تهران ۵۰۰ نبوده است زیرا اگر این شاخص به بالای ۳۰۰ برسد می تواند باعث مرگ افراد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha