۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84184487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۵ هزار تُن نهاده‌ دامی بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی طی امسال توسط تشکل‌های عشایری این استان در بین این بخش توزیع شده است.

علی ناجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جو، ذرت، سبوس و انواع کنسانتره در بین عشایر توزیع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، ۱۰ تعاونی عشایر و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی افزود: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ناجی اضافه کرد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha