«صد مدرسه،صد دبیرخانه» گفتمان ارتقای استاندارد نظام آموزشی کشور می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: «صد مدرسه، صد دبیرخانه» طرحی برای ارتقای استانداردهای آموزشی، از طریق تقویت گفتمان بین آموزش و پرورش و بخش‌های دولتی، است.

به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی عصر چهارشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان افزود: طرح «صد مدرسه،صد دبیرخانه» یک نماد گفتمان بین آموزش و پرورش با بخش دولتی برای تفاهم بیشتر و تقویت و ارتقاء شاخص ها و استاندارهای آموزشی است.

حسینی افزود: مردم، تشکل ها، دانش آموزان، مربیان، اولیاء و بخش دولتی ظرفیت هایی هستند که باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا رشد و ارتقاء شاخص ها و استانداردها در حوزه آموزش و پرورش محقق شود.

وی تاکید کرد: نظام تعلیم و تربیت باید به صورت مشارکتی به پیش رود تا شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به طرح «صد مدرسه، صد دبیرخانه» بیان کرد: در قالب این طرح یک ارتباط و تعامل دو سویه شکل می گیرد، به گونه ای که آموزش و پرورش از تمامی ظرفیت های بخش دولتی برای بسترسازی مناسب بهره می برد و در مقابل نیز حوزه های مختلف دولت، از ثمرات این بسترسازی در آموزش و پرورش، منتفع خواهند شد.

حسینی ادامه داد: در واقع در این طرح، هر مدرسه، به دبیرخانه ستاد فعالیت های مشترک مدرسه  به عنوان نماینده آموزش و پرورش با دستگاه اجرایی معین‌ مشخص شده تبدیل می شود تا با رویکرد مدرسه‌محوری، از فضای مدرسه برای ایجاد یک ستاد همکاری مشترک استفاده کرد.

 وی تاکید کرد: دولت و آموزش و پرورش در شرایط کنونی به این همکاری و تفاهم‌ مشترک‌ نیازمند هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: در طرح «صد مدرسه، صد دبیرخانه» ستادینه‌سازی و نمادینه‌سازی، به نهادینه‌سازی فرهنگ تعامل مشترک بین آموزش و پروش و سایر بخش های دولت هدفگذاری شده است.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران فرهنگی و اجتماعی استان سمنان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha