تکمیل کتابخانه عمومی احمدآباد خارتوران به مشارکت خیران نیاز دارد

شاهرود - ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: کتابخانه عمومی احمد آباد خارتوران در بخش بیارجمند شاهرود پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و تکمیل آن به کمک خیران نیاز دارد .

به گزارش ایرنا ، محمد طاهریان پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بخش بیارجمند  افزود:با تکمیل فضای فیزیکی کتابخانه عمومی روستایی  خیر ساز احمد آباد، تجهیزات،منابع و جذب کتابدار آن به سرعت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار تن اهالی استان سمنان در دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردند ،تاکید کرد: پنج برگزیده برتر استانی از بخش بیارجمند و منطقه خارتوران تقدیر شدند.   به گفته وی، توسعه سالن مطالعه کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر بیارجمند با ارشاد اسلامی است و از محل تملک دارایی استان سمنان می توان پیگیر شد.

وی ادامه داد: خیران این منطقه دورافتاده و محروم از پیشگامان  توسعه فرهنگی بشمار می آیند و امیدواریم در توسعه فضای فیزیکی این کتابخانه نیز همراه باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت:اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این بخش با برپایی مستمر ماهانه نشست های خود و پیگیری مصوبات آن در استان سمنان موفق بشمار می آید.

طاهریان از واریز ۴۰میلیون ریال سهم نیم درصد شهرداری بیارجمند بحساب انجمن بخش تقدیر کرد و گفت: این واریزی در کتابخانه های عمومی بخش هزینه  خواهد شد.

بخشدار بیارجمند هم در این نشست گفت: شورای اسلامی و خیران روستای دور افتاده و کمتر توسعه یافته احمد آباد خارتوران برای تسریع در تکمیل فضای فیزیکی این کتابخانه خیر ساز تلاش مضاعفی دارند.

روح الله کریمی با اشاره به اینکه تا آخر امسال بنای فیزیکی این کتابخانه عمومی روستایی به پایان خواهد رسید ، افزود: این کتابخانه پایگاه فرهنگی مناسبی برای روستاهای اطراف خود است.

وی  تاکید کرد: با وجود مدارس ، شبانه روزی ها و دانشگاه علمی کاربردی پیگیری توسعه سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهر بیارجمند به عنوان مطالبه عمومی مردم اولویت دارد.

اعضای شورای شهر و انجمن کتابخانه های عمومی این بخش هم خواستار توسعه فیزیکی کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر بیارجمند، برپایی بیشتر مسابقه های کتابخوانی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان ، تکمیل و تسریع در گشایش و بهره برداری کتابخانه عمومی خیر ساز احمد آباد خارتوران شدند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود گفت: انجمن کتابخانه های عمومی بخش بیارجمند چهار باب کتابخانه عمومی در روستاهای خانخودی ، دستجرد ، زمان آباد و شهر بیارجمند مدیریت می کند که کتابخانه عمومی زمان آباد خیر ساز است.

سید ابراهیم موسوی افزود: تمامی پنج کتابدار بخش بیارجمند بومی و ساکن منطقه خود هستندو خدمات کتابخانه ای در فضای مجازی از اولویت های کنونی آنها باوجود شیوع ویروس کرونا است.

امام جمعه بیارجمند هم گفت:کتاب بوستان های  دانشمندان و عالمان است که  مطالعه روزانه آن نباید فراموش شود .

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا احمدی کتابخوانی و مطالعه را در افزایش سطح دانایی و آگاهی مردم  بسیار موثر دانست که دانش و آگاهی تبدیل به اطلاعات شده و درنهایت توسعه همه جانبه ملی را به ارمغان دارد.  

رونمایی از کتاب تاریخچه آموزش و پرورش بیارجمند اثر علی باقری در ۱۰۹ صفحه نیز انجام شد.

علی باقری نویسنده بومی این اثر گفت: روستای دستجرد در بخش بیارجمند نخستین مدرسه غیر انتفاعی را در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی داشت که در این کتاب به آن و برخی رخدادهای آن زمان اشاره شده است.

وی تاکید کرد: بخشی از کتاب به معرفی مفاخر و دانش آموزان و معلمان شهید این منطقه اختصاص دارد.

شهر بیارجمند، مرکز بخش بیارجمند، در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و این بخش با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۰ روستا و تا سمنان ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد

. ذخیره ‌گاه زیست کره توران نیز با مساحت یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۶۴۰ هکتار بزرگترین ذخیره گاه زیست کره ایران در این منطقه واقع شده و گونه‌های نادر جانوری و گیاهی را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha