۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84185588
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی، پنج وقف جدید در استان به ارزش ۲۳ میلیارد ریال ثبت شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وقف‌ها با نیات ساخت حسینیه، کمک به نیازمندان روستایی، هزینه در امور عمومی، هزینه در برنامه‌های قرآنی و عزاداری‌ها و اطعام نیازمندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص ترین وقف‌های طرح شهید قاسم سلیمانی مربوط به شهرستان‌های بجنورد و شیروان است افزود: ساخت حسینیه در بجنورد و هزینه برای امور عمومی و قرآنی در شیروان هر کدام به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: اختصاص یک قطعه باغ انگور برای کمک به نیازمندان در منطقه بام از توابع شهرستان اسفراین از دیگر وقف‌ها است که ارزش آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک قطعه زمین زراعی در شهرستان مانه و سملقان به ارزش یک میلیارد ریال از دیگر وقفیات است که نیت واقف هزینه کرد برای ساخت مسجد و اطعام در عزاداری‌ها بوده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: امید است با مشارکت نیکوکاران این حوزه فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیرا هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.   

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان های کم درآمد کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha