۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84185760
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیرزن ۸۳ ساله خویی کرونا را شکست داد

۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84185760
پیرزن ۸۳ ساله خویی کرونا را شکست داد

ارومیه-ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: یک پیرزن ۸۳ ساله در این شهرستان توانست بر این بیماری غلبه کرده و به آغوش خانواده اش بازگردد.

فاطمه مقدم تبریزی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ساکن خوی است که با همت و تلاش کادر درمانی پس از ۳۰ روز بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان بهبودی کامل خود را به دست آورد.

وی اظهار کرد: این بیمار با سابقه نارسایی قلبی بعد از ۳۰ روز اینتوباسیون و بستری در بخش ICU خوشبختانه با تلاش و زحمات مستمر کادر درمانی این بیمارستان بهبود یافته و پس از باز شدن از دستگاه ونتیلاتور با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی خواستار همراهی بیشتر مردم با کادر درمانی و مسوولان بخش سلامت این شهرستان شد و گفت: شهروندان می‌توانند با در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش درگیری کادر درمان در این شرایط بحرانی سهیم باشند.

مقدم، افزود: هم اکنون ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی اظهار داشت: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان غربی شیوع یافته و ده‌ها هزار نفر در این استان به بیماری مبتلا شده‌اند؛ وضعیت همه شهرهای آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا، هم اینک زرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha