بوستان ۱۷هکتاری دفاع مقدس در بندرعباس اجرا می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: بوستان ۱۷هکتاری دفاع مقدس در محدوده پارک ولایت تا نخل ناخدا طراحی شده و نماد دفاع مقدس و خلیج فارس در آن اجرا خواهدشد.

فریدون همتی روز جمعه در آغاز بازدید از طرح‌های بندرعباس افزود: همزمان با اجرای این طرح، عملیات اجرایی تالار مرکزی بندرعباس نیز درون محوطه این بوستان بدون محصور شدن از سرگرفته می‌شود.
وی همچنین در بازدید از بلوار ساحلی بندرعباس از اجرای بلوار ویژه گردشگری در بندرعباس خبر داد و اظهارداشت: در بازدیدی که سال ۹۶ از بلوار ساحلی صورت گرفت، بر استفاده از ظرفیت ساحل و دریا تاکید ویژه داشته و مقرر شد بلواری به طول ۲۴ کیلومتر ویژه گردشگری احداث شود.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: ۱۰ کیلومتر از این بلوار که بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا دانشگاه هرمزگان ایجاد شده و پنج هزارمیلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه خواهدشد.
همتی گفت: با توجه به محدودیت اعتبار دولتی، با مولد سازی برخی دیگر از سرمایه های اعتباری کمک لازم به شهرداری بندرعباس برای اجرای این طرح صورت گرفت و تا پایان سال بخش مهم این پروژه افتتاح و برای استفاده مردم و گردشگران گشایش خواهد یافت.
وی بیان داشت: عرض این بلوار ۱۱۲متر شامل لاین های تندرو، کندرو،  فضای سبز با معماری خاص و اجرای نور ویژه  است.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: با اجرای این کار کم نظیر در کشور، مردم و گردشگران می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
همتی همچنین به اجرای یک پارک دیگر در محدوده بلوار خلیج فارس به سمت دانشگاه هرمزگان خبر داد و افزود: این پارک به‌عنوان بزرگترین پارک شهری بندرعباس در طول این مسیر و با عرض بین  ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر و به موازات بلوار گردشگری احداث می‌شود.
وی گفت: با بهره برداری از طرح، یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری کشور در بندرعباس ایجاد می‌شود که در طول سال برای مردم بندرعباس و گردشگران سایر مناطق کشور قابل بهربرداری است.
استاندار هرمزگان با اشاره به ایده احداث شهری جدید در محدوده بلوار جاده میناب و دانشگاه هرمزگان، تصریح کرد: به دنبال اجرای ایده احداث یک شهر با کاربری باغ ویلا هستیم که رایزنی لازم در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی نیز انجام شده و امیدواریم تا پایان دولت این ایده عملیاتی و به مرحله قابل قبولی برسد.
وی افزود: به منظور اجرای این طرح، برخی از طرح‌های پرورش میگو که در مدت معین عملیاتی نشده بود را متوقف کردیم.
استاندار هرمزگان همچنین از همراهی مدیران دستگاه های اجرایی، شهرداری و شورای شهر بندرعباس، معاونت عمرانی استانداری و مدیران فنی این حوزه، اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن استان در راستای عملیاتی کردن این چند طرح بزرگ قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha