۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۳۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84186692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق به کمترین میزان در دو دهه اخیر

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، شمار نیروهای این کشور در افغانستان و عراق در هر یک به ۲هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است که کمترین سطح حضور نیروهای امریکا در این کشورها در حدود دو دهه اخیر است.

به گزارش ایرنا از رویترز، کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن در بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) ۲۰۲۱ به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد. 

پیش از این رویترز در دوشنبه گذشته گزارش داد که پنتاگون خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به‌رغم قانون جدیدی که کاهش بیشتر نیروها را بدون دلیل موجه ممنوع می‌کند، متوقف نکرده و ادامه داده است.

به موجب قانون جدید کنگره، اجازه استفاده از بودجه اختصاصی برای سال های مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای پرداخت هزینه عقب نشینی کمتر از ۴ هزار نیروی آمریکایی داده نمی شود، مگر آنکه «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا به کنگره گزارشی جامع از خطرات و تاثیر انجام ندادن این کار ارائه دهد.  

به رغم مخالفت کنگره راب رادویک سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت که ترامپ با دستوری اجازه کاهش نیروهای امریکا در افغانستان را صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha