محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۱۵ کیلومتر از "سهراهی محمدیار" نقده آغاز و به تقاطع روستای "کوسهکهریز "مهاباد منتهی میشود که تاکنون برای آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: زیرسازی و احداث این مسیر توسط یکی از شرکتهای معتبر در این زمینه انجام شده است و خطکشی و نصب تابلو و علایم آن نیز توسط اداره کل اهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی انجام شد که با حضور جمعی از مسوولان این قطعه زیربار ترافیک رفت.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای مهاباد گفت: هماینک ۱۲ کیلومتر دیگر این کریدور در مسیر کمربندی "دارلک" مهاباد به پیمانکار واگذار شده و در مراحل زیرسازی و آمادهسازی قرار دارد که در فصل کاری سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از این کریدور در محدوده شهرستان مهاباد قرار دارد، افزود: در سالهای قبل نیز در ۲ مرحله، هشت کیلومتر از این بزرگراه به بهرهبرداری رسیده که نقش مهمی در تسهیل تردد در رفت و آمد بهویژه تردد خودروهای ترانزیتی دارد.
کریدور شمال - جنوب به طول هزار و ۴۷۲ کیلومتر، مرز بازرگان آذربایجانغربی را با عبور از استانهای کردستان، کرمانشاه و لرستان به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل میکند.
این کریدور دارای ویژگی های ملی، منطقهای و بین المللی بوده و کوتاه ترین مسیر خشکی اتصال اتحادیه اروپا به خلیج فارس است که دریای مدیترانه را در کوتاه ترین فاصله به مرکز ایران وصل می کند.
کریدور شمال - جنوب ۱۰ پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش میدهد و از لحاظ منطقهای نیز این کریدور همسایههای غربی کشور، از جمله عراق را به قلب ایران، تهران و قم وصل میکند.
۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجانغربی قرار دارد؛ که ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است و با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد.
مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
این شهرستان در جنوب آذربایجانغربی واقع شده است.
نظر شما