تحریم آمریکا الحشد الشعبی را از مبارزه با تروریسم باز نمی‌دارد

بغداد – ایرنا- نماینده فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق تاکید کرد که اقدام دولت آمریکا در تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس ستاد این سازمان باعث نخواهد شد که الحشد الشعبی از ادامه مبارزه با تروریسم دست بکشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «ثامر ذیبان» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق با محکوم کردن تحریم های اخیر وزارت خزانه داری آمریکا علیه «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل این سازمان تاکید کرد: این تحریم ها دخالت آشکار در حاکمیت عراق و امور داخلی این کشور برای تحمیل دیکته های آمریکا است.
وی افزود: هدف از تداوم اعمال تحریم، توسعه طلبی آمریکا است.
این نماینده عراقی که با خبرگزاری «العهد نیوز» عراق گفت وگو می کرد، خاطرنشان ساخت: تحریم های آمریکا صرفا کاری تبلیغاتی است و هرگز سازمان الحشد الشعبی عراق را از ادامه جهاد در راه بیرون راندن گروههای تروریستی بازنخواهد داشت.
وی تاکید کرد: پیروزی های پیاپی فرزندان الحشد الشعبی در میدان های نبرد صهیونیستها و آمریکا را خشمگین کرده است لذا تلاش می کند تا در برابر پیروزی های بیشتر بر باندهای تروریستی داعش، تحریم های بی ارزشی را اعمال کند.
وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب گذشته اعلام کرد که نام ابوفدک المحمداوی را به فهرست تروریسم  افزوده است.
این وزارتخانه هشت روز پیش نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد که این تصمیم دولت آمریکا با موجی از محکومیت‌ها و مخالفت‌ها در سطح مسئولان، احزاب، تشکل‌ها و مردم عراق روبرو شده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق بر پایه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی این کشور برای پاسداری از خاک عراق در برابر یورش تروریسم داعشی – تکفیری پایه‌گذاری شد.
این سازمان در سالهای گذشته نقشه‌های آمریکا را با بیرون راندن گروه تروریستی داعش از بین برد و کاخ سفید را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت و تداوم روحیه جهادی، مبارزاتی و مقابله با اشغالگری آن در سالهای پس از شکست داعش نیز نگذاشته است تا اشغالگران آمریکایی و همدستان منطقه‌ای آنها به اهداف مورد نظر خود در عراق دست یابند.

به عقیده تحلیلگران عراقی، همین ناتوانی و ضعف دولت آمریکا در رسیدن به اهدافش و خنثی شدن نقشه‌هایش در عراق و حضور پررنگ الحشدالشعبی در عرصه‌های مختلف در این کشور در سایه تاکید در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق باعث شده تا دولت آمریکا به خیال خود در پایان عمرش با تحریم کردن رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس ستاد کل آن بخواهد به نوعی از این سازمان انتقام بگیرد و این درحالی است که تاکنون سیاست شکست خورده تحریمی آمریکا راه به جایی نبرده و هر روز ضعف و ناتوانی این کشور را در سطح جهان و بویژه منطقه بیش از پیش نمایان کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha