۲۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84188448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود شناسایی شد

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۴۹ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته در شرق استان سمنان شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با اشاره به اینکه موارد ابتلای جدید نشانگر فعال بودن این ویروس است، افزود: با احتساب موارد جدید، تعداد مبتلایان از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در شهرستان های شاهرود و میامی به ۶ هزار و ۱۰۷ تن رسید.

وی با بیان اینکه احتمال خیز مجدد و بالا رفتن آمار ابتلا، بستری و فوت جدی است، تصریح کرد: در برخی موارد شاهد رفتارهای مخاطره آمیز مردم از جمله تجمعات و گردهمایی های بدون رعایت شیوه نامه ها و اصول پیشگیری هستیم که این رفتارها شرایط را برای خیز مجدد بیماری مستعد می کند.

چمن ادامه داد: از آحاد مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی و نظارتی درخواست می شود؛ هر چه بیشتر رعایت، کنترل، مراقبت و نظارت در مقابله با این ویروس را در دستور کار داشته باشند تا بتوانیم شرایط را حفظ و بلکه شاهد روزهای بهتری در پیش رو باشیم.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۸۶ تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳تن رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۸۱ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۲۳ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ تن رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha