۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84189074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت تندباد در مهاباد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: همزمان با ورود سامانه بارشی سرعت تندباد در این شهرستان به ۷۲ کیلومتر بر ساعت (۲۰ متر در ثانیه) رسید.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش تندباد در این شهرستان که از دیروز آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود که امروز نیز بر شدت آن افزوده شود و به ۸۶ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته به طور میانگین بارش ۶ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که بیشترین بارش در ایستگاه "کله‌گاوی" این شهرستان با ۳۵ میلی‌متر و کمترین آن نیز در ایستگاه "باجوند" به میزان ۱.۵ میلی‌متر بوده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی تا پایان هفته جاری به فعالیت خود در آذربایجان‌غربی ادامه می‌دهد که شدت بارش‌ها در مناطق جنوب استان بیشتر از مناطق شمالی خواهد بود و بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: با خروج این سامانه بارشی از روز پنجشنبه دمای هوا در این شهرستان به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته دمای هوای ارومیه بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین سه و ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان افزود: پاییز امسال در مجموع ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که این مقدار بارش ۴۹ درصد بیشتر از سال گذشته و هشت درصد کمتر از میانگین بلندمدت این شهرستان است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha