۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84189197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز واکسیناسیون کرونا در جمهوری آذربایجان

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 84189197
آغاز واکسیناسیون کرونا در جمهوری آذربایجان

  باکو – ایرنا – نخستین مرحله واکسیناسیون ویروس کرونا با تزریق واکسن به شماری از مسوولان و پرسنل نهادهای بهداشتی در جمهوری آذربایجان آغاز شد .

به  گزارش روز دوشنبه ایرنا ، " اکتای شیرعلی اف " وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان ، " رامین بایراملی " رییس نهاد بهداشتی دولتی طبیب که مسئولیت مقابله با همه گیری ویروس کرونا را در این کشور دارد و همچنین جمعی از پرسنل نهادهای بهداشتی در مرکز بهداشتی باکو واکسینه شدند.

 دولت جمهوری آذربایجان برای واکسیناسیون شهروندان این کشور تصمیم گرفت از کرونا واکسن شرکت چینی سینوواک (Sinovac) استفاده کند و بر همین اساس با این شرکت قرارداد دریافت ۴ میلیون دوز واکسن را  امضا کرده است .

شرکت سینوواک قرار است در مرحله نخست دو میلیون دوز واکسن به جمهوری آذربایجان تحویل دهد.

وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان آغاز واکسیناسیون را گامی مهم در راستای مقابله با همه گیری کووید -۱۹ عنوان کرد .

وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان با اعلام این که دومین مرحله واکسیناسیون در این کشور اول فوریه ( ۱۳ بهمن ماه ) آغاز می شود ، افزود : واکسن های شرکت چینی پس از طی مراحل آزمایشگاهی در ترکیه وارد جمهوری آذربایجان می شود.

  در مرحله نخست پرسنل نهادهای بهداشتی و شهروندان در سن بالای ۶۵ سال در جمهوری آذربایجان واکسن دریافت می کنند .

  به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا کنون ۲۲۷ هزار و ۲۷۳ نفر در این  این  کشور با جمعیت  بیش از ۱۰ میلیون نفربه ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از آنها درمان شده و سه هزار و  ۹  نفر نیز جان خود را از دست داده اند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha