۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84189218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۸ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی احیا شد

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبر: 84189218
۱۳۸ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی احیا شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۳۸ واحد صنعتی در این استان احیا و با تحقق این امر، ۲ هزار و ۳۱۹ شغل ایجاد شده است.

غلامرضا بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای این واحدها ۱۲ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت یک‌هزار و ۱۰۲ فقره جواز تاسیس و توسعه در آذربایجان‌غربی با حجم سرمایه گذاری ۸۰ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال صادر شده که با راه اندازی کامل این واحدها ۲۱ هزار و ۹۳۰ اشتغال فراهم می شود.

بابایی گفت: در ۹ ماه امسال صدور جواز تأسیس در این استان به لحاظ تعدادی ۱۱۰ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵۳ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت با صدور ۱۳۸ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی استان در این زمینه نیز از لحاظ حجم سرمایه گذاری ۲۴۴ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۹۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۹۶۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی با حجم سرمایه گذاری ۶۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۶ هزار و ۱۳۶ نفر در حال فعالیت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح های در حال اجرا در این استان اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۹ طرح صنعتی در سطح استان در دست اجراست که برای اجرایی شدن این طرح ها، ۱۸۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال انجام شده که برای ۵۵ هزار و ۹۶۹ نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های عقب مانده در حوزه صنعت بود ولی با تدابیر دولت تدبیر و امید، صدها واحد در سال های اخیر احیا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha