دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی: تحرک‌بدنی یزدی‌ها مناسب نیست

یزد- ایرنا- دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: تحرک‌بدنی شهروندان یزد مناسب نیست و برای حل این موضوع باید یک اقدام جدی با همکاری تمامی بخش‌ها به عمل آید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فروحی روز دوشنبه در نشست شورای عالی ورزش یزد افزود: هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها در افزایش تحرک بدنی شهروندان موضوع مهمی است که به برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش مضاعف نیاز دارد و در این ارتباط همه باید همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در طول سالیان متمادی ورزش در جایگاه مناسبی در روند فعالیت نهادها و نیز خانواده‌ها قرار نداشته و امیدواریم با طرح‌های پیش‌بینی شده و هم‌افزایی همه نهادها کم‌تحرکی کاهش یابد و ورزش به سبد خانواده‌ها افزوده شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در شهر فعال در عرصه ورزش باید همه شهروندان به صورت برابر به امکانات مورد نیاز برای ورود به ورزش دسترسی داشته باشند و در هر محله بتوانند ورزش کنند و تحرک بدنی لازم برای تامین سلامتی و نشاط اجتماعی داشته باشند.

فروحی در خصوص شهر فعال ورزش گفت: ارزیابان فدراسیون ورزش‌های همگانی تمام امکانات و زیرساخت‌های ورزشی یزد را بررسی و در راستای بهبود شرایط ایده‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای خود را ارائه خواهند داد و شهرداری و سایر مجموعه‌ها ملزم هستند تا شرایط و برنامه‌های پیش‌بینی شده را انجام دهند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به اهمیت توسعه ورزش‌های همگانی برای جذب همگان در این در استان اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بر پیگیری و برنامه‌ریزی بیشتر تاکید کرد که همه در قبال آن مسوول هستند.

احمد ترحمی با بیان اینکه توسعه ورزش برای همگان در بخش‌های مختلف برای پیشگیری از بیماری‌ها موضوع مهم است و در استان احساس می‌شود بر تلاش بهتر و بیشتر اشاره کرد که برای تحقق اهداف فرهنگی و ورزشی به هم‌افزایی بهتری نیاز مبرم است .     

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: در شورای ورزش، پروژه شهر فعال و معرفی یزد به عنوان نامزد اولین شهر فعال کشور بررسی شد و طرح مرکز مشاوره تحرک بدنی و ارائه گزارشی از کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی بزرگداشت سرداران و چهار هزار شهید استان پیگیری شد.

به گفته مسعود شریعتی، راه‌اندازی مرکز پزشکی ورزشی و مرکز مشاوره و دیابت، همکاری همه ارگان‌ها به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی، سپاه الغدیر و اداره‌کل ورزش و جوانان در برگزاری همایش پیاده‌روی گرامیداشت کنگره ملی بزرگداشت سرداران و چهار هزار شهید اهم برنامه شورای عالی ورزش است.

با وجود تمام فعالیت‌های فرهنگی فقط ۲۰ درصد شهروندان استان یزد به طور مستمر در ۳۵ رشته ورزشی فعال هستند.

ورزش‌های همگانی در ۳۵ رشته در ۲ بخش بانوان و آقایان برای تمامی گروه‌های سنی در یزد و شهرستان‌ها پیش‌بینی و برگزار می‌شود.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha