۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
کد خبر: 84190029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک شاخه جدید به جشنواره فیلم ونیز اضافه شد

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
کد خبر: 84190029
یک شاخه جدید به جشنواره فیلم ونیز اضافه شد

تهران- ایرنا- متولیان جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز بخش «اسکوفینی» این رویداد معتبر سینمایی را حذف و آن را با بخش جدیدی به نام «ضمیمه افق‌ها» (Horizons Extra) جایگزین کردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، جشنواره فیلم ونیز در تدارک برای برگزاری هفتادوهشتمین دوره این رویداد سینمایی، تغییراتی را در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی خود اعمال کرد.

پس از اعلام آن که بونگ جون-هو، کارگردان فیلم انگل، ریاست هیات داوران دوره آتی از جشنواره فیلم ونیز را برعهده خواهد داشت، کاخ جشنواره لیدو دیروز (دوشنبه دی) روند دریافت فیلم‌های علاقمند به شرکت در جشنواره ونیز را آغاز کرد و با انتشار بیانیه‌ای از حذف بخش اسکوفینی و جایگزینی آن با یک بخش جدید خبر داد. اسکوفینی یک بخش غیررقابتی ویژه نمایش فیلم‌های تجربی و ژانر بود که به بهانه کوتاه کردن فهرست فیلمها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از برنامه هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز حذف شد.

شاخه جدیدی که جایگزین بخش اسکوفینی می‌شود، ضمیمه افق‌ها (Horizons Extra) نام دارد و همانطور که از نامش پیداست قرار است مکمل بخش رقابتی افق‌های ونیز باشد. این شاخه رقابتی جدید نیز چون افق‌ها، بر روندهای جدید در سینمای جهان تمرکز خواهد داشت با این تفاوت که دیگر به آن اندازه به استانداردهای زمان و قالب محدود و پایبند نیست. براساس بیانیه جشنواره ونیز، این بخش فرعی مختص نمایش فیلم‌هایی است که از لحاظ ژانر، مدت زمان و مقصد هیچ محدودیتی ندارند و فقط کافیست از ۶۰ دقیقه بیشتر باشند. برندگان این بخش توسط هیات داورانی متشکل از تماشاچیان انتخاب خواهند شد.

هفتادوهشتمین دوره جشنواره ونیز از ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) در کاخ جشنواره واقع در جزیره لیدو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha