دمای هوای برخی از نقاط استان همدان به ۱۷ درجه زیر صفر می‌رسد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با ورود یک سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه از شمال غرب به این استان، دمای برخی از نقاط به ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

محمدحسن باقری‌شکیب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه پس از ورود به همدان به صورت ریزش برف در آسمان این استان فعالیت می‌کند و از عصر پنجشنبه دما کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: با ورود این سامانه دمای مناطق شمالی استان نظیر رزن و کبودراهنگ به حدود ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر و مناطق جنوبی تا ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان بیان کرد: هشدارهای لازم در این باره داده شده است تا افراد به تناسب شغل و حرفه ای که دارند در این باره برنامه ریزی کنند.

باقری شکیب مثال زد: با توجه به تاثیر کاهش دما بر فعالیت گلخانه داران، پس از دادن هشدارهای لازم از سوی هواشناسی، آنها نسبت به ذخیره سوخت و تنظیم هوای گلخانه اقدام کرده تا آسیبی به محصولات کشاورزی آنها وارد نشود.

وی گفت: همچنین با توجه به شدت سرمای هوا احتمال افزایش مصرف حامل های انرژی و افت فشار گاز زیاد است که در این باره هم نهادهای مسوول تدابیر لازم را اتخاذ می کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و فامنین با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha