۱ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84192205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی: امواج سه متری در راهند/فعالیت‌های دریایی در گلستان تعطیل شود

گرگان ـ ایرنا ـ مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از ظهر امروز چهارشنبه به استان خواستار تعطیلی همه فعالیت‌های دریایی شد و گفت که طی ۴۸ ساعت آینده ارتفاع امواج در دریای خزر به سه متر و سرعت وزش تندبادهای دریایی به ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج، تردد قایق‌های صیادی و گردشگری را خطرناک می‌کند که در این مدت لازم است از رفت و آمد این وسایل جلوگیری شود.

وی همچنین گفت که فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام نمایند.

به گزارش ایرنا حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به ۲ هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد : با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از عصر و شب امروز چهارشنبه بارش باران در استان پیش بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت ریزش برف است.

داداشی اظهار داشت: کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دما، پدیده مه و وزش باد شدید از پیامدهای دیگر فعالیت این سامانه ناپایدار در استان است که اوج فعالیت آن در روز پنجشنبه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی برخی معابر و اختلال در ترددهای جاده ای دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha