۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84192512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۲ روستای بخش "خلیفان" مهاباد از نعمت گاز برخوردار می‌شود

مهاباد- ایرنا- بخشدار خلیفان مهاباد گفت: ۱۲ روستای این بخش محروم تا پایان سال جاری برای نخستین بار از نعمت گاز طبیعی بهرمند خواهند شد.

علی بیژن‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات گازرسانی به شهر خلیفان مهاباد به طول ۷۰ کیلومتر از مسیر شهرستان سقز به روستای "کیتکه" این بخش وارد شده و تا پایان سال جاری علاوه بر شهر خلیفان همزمان هفت روستای حومه نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: پنج روستای دیگر این بخش نیز با حل مشکلات معارض در فاصله کوتاهی به جمع روستاهای دارای گاز طبیعی پیوسته و در مجموع بیش از سه هزار روستایی برای نخستین بار از گاز طبیعی استفاده خواهند کرد.

بخشدار خلیفان مهاباد با بیان اینکه هم اکنون هیچ‌کدام از روستاهای این بخش از نعمت گار برخوردار نیست، اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به ۱۲ روستای بخش خلیفان ضریب برخورداری این بخش به بیش از ۱۰ درصد خواهد رسید که نشان از محرومیت آن دارد.

بیژن‌فر اضافه کرد: عملیات لوله‌گذاری برای گازرسانی به سایر روستاهای این بخش هم توسط پیمانکار در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد تا شاهد خدمت رسانی بهتر به روستاییان این منطقه محروم باشیم. 

وی با اشاره به اینکه روند توسعه زیرساخت‌ها در بخش روستایی رو به بهبود است، گفت: گازرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده در طول دولت تدبیر و امید چشمگیر بوده و همین امر موجب گرما و رفاه بیشتر مردم و رضایتمندی جامعه روستایی شده است.

خلیفان با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت در تابستان سال ۱۳۹۰ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، از روستا به شهر تبدیل شد.

این بخش با ۱۰۹ روستا در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - سردشت واقع شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در قالب ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha