محدودیت‌ تردد در چهار محور ارتباطی کردستان اعمال ‌شد

سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین (تریلر کشنده) در سه محور ارتباطی این استان به علت بارش برف ممنوع بوده و یک محور نیز بدلیل مسدود است.

دانش زندی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد تریلر کشنده در جاده سنندج - دیواندره - سقز و سقز - بانه از عصر امروز ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه محور فرعی سروآباد - پاوه نیز به علت شدت بارش برف و کولاک مسدود است، افزود: هم اکنون ماموران پلیس راه و راهداران در مبادی ورودی هر چهار محور مستقر شده و از ورود خودرورهای مشمول ممنوعیت به این محورها جلوگیری می‌کنند.

دانش زندی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش برف و باران تا صبح فردا در بیشتر نقاط این استان ادامه دارد و اکنون نیز تمام محورهای ارتباطی، بارش باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و کولاک گزارش شده است.

پلیس راه و راهداری در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های کردستان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha